شناسهٔ خبر: 67665031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

توطئه اوباما و ستاره مشهور هالیوود علیه بایدن/ جورج کلونی حریف ترامپ می شود؟

آیا جورج کلونی، ستاره مشهور هالیوود، با باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای برکناری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی، توطئه می ‌کند یا خود او آرزوی نامزدی ریاست جمهوری را دارد؟ این پرسشی است که تلگراف در گزارش اخیرش به آن پرداخته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشریه تلگراف در مقاله ای که اخیرا نوشته سعی کرده به تلاش سلبریتی ها برای کنار زدن جو بایدن و روی کار آوردن یک نامزد دیگر دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه بپردازد.

بر اساس گزارش تلگراف، در شرایطی که بحث و جدل ها میان اعضاء ارشد حزب دموکرات و محافل سیاسی این حزب در ایالات متحده در مورد حذف جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و پیدا کردن سریع یک جانشین مناسب برای او به اوج خود رسیده، روزینا سابور از واشنگتن، یک مقاله تحلیلی با عنوان "چرا اردوگاه بایدن فکر می کند که جورج کلونی با باراک اوباما برای سرنگونی او توطئه می کند؟"

در نشریه تلگراف نوشته است. این تحلیگر و روزنامه نگار معتقد است در جشن "سلبریتی ها" که ماه گذشته در لس آنجلس برگزار شد، مقدمات عزل بایدن فراهم گردید. جشن سلبریتی ها یک جشن هنری – سیاسی است. در این جشن کمک های مالی لازم جهت مبارزات انتخاباتی نامزد دموکرات ها جمع آوری می گردد و سلبریتی ها هر کدام به مقدار دلخواه به کمپین دموکرات ها کمک می کنند.

توطئه بزرگ سلبریتی ها علیه بایدن؟

بر اساس گزارش تلگراف، در جشن سلبریتی ها بایدن نیز حاضر بود. زمانی که او روی صحنه رفت و برای سلبریتی ها حرف زد، گمان می کرد که این رویداد، مرحله مهمی در تثبیت دومین دوره ریاست جمهوری اش خواهد بود اما آنچه در آن روز اتفاق افتاد، یک فاجعه تمام عیار بود. سخنرانی بایدن بد و منقطع بود.

همچنین،  بایدن هنگام خداحافظی با حضار روی سن خشکش می‌زند و باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دست او را گرفت و او را به طرف خارج سن هدایت کرد. به همین دلیل، دوربین‌ها در پایان جشنی که 30 میلیون دلار پول برای بایدن جمع‌آوری کرد، روی صورت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا فوکوس کردند.

این مساله نشان می دهد که دموکرات ها روی بایدن حساب باز نمی کنند و به دنبال حکم باراک اوباما، مهم ترین شخصیت حزب دموکرات در حال حاضر هستند.

بعد از برگزاری جشن سلبرتی ها، جورج کلونی، یکی از میزبانان ارشد این ضیافت، طی مقاله ای صریح و شوکه کننده اعلام کرد که جو بایدن در میهمانی اخیر سلبریتی ها "متزلزل" ظاهر شده، و کمی بعد از شروع صحبت هایش، رشته افکارش قطع می شد. این اتفاق در جریان مناظره بایدن با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه نیز روی داد. به همین دلیل، جورج کلونی اظهار نگرانی کرده و گفت که "ما با این رئیس جمهور در نوامبر پیروز نخواهیم شد." روزینا سابور در مقاله خود تاکید دارد که تیم بایدن بر این باور است که مرد پشت مقاله کلونی کسی نیست جز باراک اوباما که قصد دارد رئیس جمهور آمریکا را از صحنه حذف کند.

روزینا سابور در ادامه می نوسید: «آیا رئیس سابق جو بایدن واقعاً در تلاش است تا معاون سابق خود و رئیس جمهور کنونی آمریکا را از دور رقابت ها خارج کند؟ بر اساس ادعای جو اسکاربرو، مجری شبکه ام اس ان بی سی (MSNBC)، بسیاری از مقامات حزب دموکرات معتقدند که باراک اوباما بی سر و صدا در پشت صحنه کار می کند تا خروج بایدن از رقابت های انتخاباتی را آغاز کند. اوباما معتقد است بایدن نمی تواند از پس ترامپ برآمده و احتمال تک دوره ای شدن ریاست جمهوری او بسیار بالا است.»

بر اساس گزارش تلگراف، مقاله جورج کلونی بازتاب زیادی در محافل سیاسی آمریکا داشته است. زمانی که کمپین بایدن از این مقاله مطلع شده، سعی کرده از انتشار آن جلوگیری کند. این در حالی است که اوباما که اتفاقا دوست نزدیک کلونی است و تاثیر زیادی روی او دارد، از انتشار مقاله استقبال کرده و سعی نکرده جلوی  کلونی را بگیرد. گویا جورج کلونی پیش از انتشار مقاله اش آن را با اوباما در میان گذاشته، اما رئیس جمهور اسبق آمریکا مخالفتی با انتشار آن نکرده است.

کلونی رئیس جمهور می‌شود؟

بر اساس گزارش تلگراف، این تنها برداشتی نیست که از فعالیت های جورج کلونی و اوباما می شود. کیت ولز، روزنامه نگار، در مقاله ای با عنوان «آیا کلونی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود؟» نوشته که این بازیگر مشهور زمانی در فیلم «نیمه مارس» (The Ides of March) نقش یک سیاستمدار خیانتکار را بازی کرده که به دنبال کسب مقام نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری بوده است. شواهد نشان می دهد که " جورج کلونی در حال تبدیل خاطره هنری خود به واقعیت است".

ولز در مقاله‌اش توضیح می ‌دهد که این بازیگر 63 ساله در هفته اخیر سیگنال‌های «تکان‌دهنده ای» را به سرتاسر واشنگتن و هالیوود ارسال کرده است. اوج این سیگنال ها زمانی بود که مقاله ای شوکه کننده منتشر کرد و از جو بایدن خواست تا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند. این روزنامه نگار مستقل تاکید دارد که بسیاری از تحلیلگران گمانه زنی کرده اند که ممکن است کلونی به فکر راه اندازی کمپین انتخاباتی خود باشد.

دکتر کوین واگنر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و نویسنده کتاب "توئیت برای قدرت: انقلاب رسانه های اجتماعی در سیاست آمریکا"، معتقد است این امر «محال» نیست. او در مطلبی که اخیر نوشته تاکید دارد: "اگر بفهمم جورج کلونی به فکر نامزدی برای کسب مقام ریاست جمهوری است، شوکه نمی شوم. پیش از این، بسیاری {از سلبریتی های دیگر هم} به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری فکر کرده اند...آنها ستاره های هالیوود هستند. مورد علاقه تماشاگران بوده و توانایی این را دارند که شخصیت های جذابی در تلویزیون و رسانه ها باشند."

واگنر می ‌گوید چه کلونی برای ریاست‌جمهوری نامزد شود چه نشود، «می ‌توان انتظار داشت که در دوران پسا ترامپ، افراد مشهور بیشتری وارد سیاست شوند».

با این حال، از نظر ریچل ریچاردسون، تحلیلگر سیاسی آمریکایی، تقریباً «غیرممکن» است فردی مانند جورج کلونی  در این مرحله و زمان، برای ریاست جمهوری نامزد شود. او معتقد است شرایط سیاسی آمریکا پیچیده است و زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است. به همین علت، نامزد شدن یک فرد غیر سیاسی و اقناع همه محافل سیاسی برای حمایت از او، به شدت بعید و دور است.

منبع: خبر فوری

نظر شما