شناسهٔ خبر: 67664866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از گمرک سومار

کرمانشاه- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۲۴ درصدی ارزش کالاهای صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری از گمرک سومار خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک سومار ۲۳۳ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۱۲ هزار تن به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۴ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۲ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیان کرد: کالاهای صادراتی از گمرک سومار شامل ۲ بخش صادرات اظهار شده در آن گمرک و کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور است.

عباس زاده ادامه داد: از مجموع کالاهای صادراتی این گمرک، ۱۵۹ میلیون و ۱۵۷ هزار دلار آن به وزن ۲۰۵ هزار تن، کالاهای اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۹۶ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۸۹ درصدی داشته است.

وی آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۷۴ میلیون و ۷۰۹ هزار دلار به وزن ۲۰۷ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۰ درصد و از نظر وزن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یک‌بار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال شده است را کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد.

نظر شما