شناسهٔ خبر: 67664412 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کفپوش اپوکسی به همراه مزایا و معایب آن

در ادامه قصد داریم تمامی ویژگی های این کفپوش ها به همراه مزایا و معایب آن ها به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانید در بازار انواع مختلفی از کفپوش وجود دارد. هر یک از آنها بر اساس خواص و ویژگی‌هایی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از رایج‌ترین کفپوش‌هایی که در صنعت به فراوانی از آن استفاده می‌شود و شاید شما تا به حال نام آن را نشنیده اید کفپوش اپوکسی است. این کفپوش‌ها به دلیل ویژگی‌های بصری که دارند نه تنها در صنایع مختلف بلکه به عنوان بخشه مهمی از زیباسازی دکوراسیون و معماری در کاربری‌هایی همچون کافه، رستوران و حتی منازل مسکونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.البته کفپوش اپوکسی نه تنها به این فضاها زیبایی می بخشد بلکه به دلیل ویژگی‌هایی همچون یکپارچه بودن، اجرای آسان، نظافت و نگهداری راحت آن مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

به همین علت ما در این مقاله قصد داریم تمامی ویژگی‌های این کفپوش‌ها به همراه مزایا و معایب آنها به صورت کامل برای شما شرح دهیم. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای خرید و تهیه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به سایت بساپلیمر، تخصصی‌ترین شرکت در زمینه تولید انواع کفپوش اپوکسی و رزینی مراجعه کنید و از کارشناسان و متخصصان در این زمینه به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید و با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت اقدام به تهیه این محصول نمائید.

در ابتدا قصد داریم به صورت کوتاه مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را بیان کنیم و در ادامه درباره ویژگی‌های آن در کاربری‌های مختلف صحبت می‌کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کفپوش اپوکسی چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد آیا کفپوشی وجود دارد که هم بتواند از نظر زیبایی جلوه خوبی به محیط بدهد و هم از نظر مقاومت به سایش، ضربه، انواع واکنش‌های شیمیایی و ماندگاری نسبت به بقیه کفپوش‌ها از خود عملکرد مطلوبی نشان دهد؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید به سراغ بررسی ویژگی‌های کفپوش اپوکسی برویم. اما در ابتدا می‌خواهیم درباره چیستی و چگونگی به وجود آمدن این کفپوش‌ها صحبت کنیم.

کفپوش اپوکسی به صورت کلی از دو جز تشکیل شده است. جز اصلی این کفپوش همانطور که از نام آن پیداست، رزین اپوکسی است. رزین اپوکسی بعد از خریداری به منظور ایجاد ویژگی‌های مورد نظر، به آن افزودنی همچون پرکننده‌ها، رنگدانه ها و … اضافه می‌شود. با افزودن این مواد جز اول تشکیل می‌شود. جز اول به تنهایی قابلیت اجرا ندارد و به منظور به دست آوردن ویژگی‌های مورد نظر باید با جز دوم ترکیب شود و بعد از آن روی کف اجرا شود. جز دوم که به جز اول اضافه می‌شود هاردنر نام دارد. در نتیجه با ترکیب جز ۱ و جز ۲، کفپوش اپوکسی ایجاد می‌شود.

البته باید به این نکته بسیار توجه کرد که در زمان اجرا کفپوش اپوکسی روی زیرآیند و به عبارت دیگر کف کار جز ۱ و ۲ باید به میزان مشخص با هم ترکیب شوند. در صورتی که این اجزا با نسبت مشخص شده و به خوبی با هم ترکیب نشوند مشکلات بسیار جدی برای کفپوش به وجود می‌آید. در نتیجه در زمان خریداری و تهیه این کفپوش‌ها حتماً می‌بایست با کارشناسان و متخصصان کفپوش‌های رزینی ارتباط گرفته و با آنها مشورت کنید که در زمان اجرا به مشکل برخورد نکنید.

حال که با کفپوش‌های اپوکسی بیشتر آشنا شدیم در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب این کفپوش‌ها می‌پردازیم.

کفپوش اپوکسی به همراه مزایا و معایب آن

مزایا کفپوش اپوکسی

یکی از اصلی ترین ویژگی کفپوش‌های اپوکسی که باعث شده از آن در کاربری‌های زیادی استفاده شود ایجاد سطحی صاف، یکپارچه و مقاوم است. سطح صاف و یکپارچه علاوه بر اینکه به محیط زیبایی می بخشد باعث می‌شود شکستگی و نقص در سطح به وجود نیاید.

مزیت دیگر کفپوش اپوکسی میزان چسبندگی فوق العاده بالای آن به انواع سطوح بتنی، سرامیک، کاشی و … است. کفپوش‌های اپوکسی به شکلی طراحی و تولید شده است که به صورت چند لایه روی سطوح اجرا می‌شود. هر چه میزان چسبندگی این کفپوش به زیرآیند بیشتر باشد عمر و مقاومت آن نسبت به عوامل خارجی بیشتر می‌شود. کفپوش‌های اپوکسی جزو دسته کفپوش‌هایی هستند که به خوبی به زیرآیند می‌چسبند و مقاومت فوق العاده بالایی را برای سطح به وجود می‌آورند.

از ویژگی‌های ممتاز این کفپوش می‌توان به تحمل بالا در برابر فشار و ترافیک اشاره کرد. این کفپوش‌ها نه تنها در برابر ترافیک رفت و آمد بالا، ماندگاری و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند بلکه در برابر تردد اجسام سنگین همچون لیفتراک نیز آسیب پذیر نیستند و دچار شکستگی یا ترک نمی‌شوند.

خاصیت آنتی باکتریال در کفپوش اپوکسی باعث شده از آن در کاربری‌هایی همچون داروسازی و بیمارستان‌ها نیز استفاده شود. زیرا یکی از عواملی که برای این صنعت حائز اهمیت است رعایت اصول GMP و نظافت آسان کفپوش است. کفپوش اپوکسی به خوبی می‌تواند نیاز این صنایع را برطرف کند.

یکی از ویژگی‌هایی که به شدت مورد استقبال و رضایت مشتریان این کفپوش قرار گرفته است قابلیت ترمیم آن است. این کفپوش‌ها همانطور که گفته شد عمر و ماندگاری بالایی دارند ولی اگر به هر دلیلی دچار مشکل و یا نقصی در قسمتی از آن شود قابلیت ترمیم با هزینه‌ای بسیار اندک دارند. این درحالی است که مواردی همچون بتن، سرامیک، کاشی و … با هزینه‌های بسیار زیادی ترمیم می‌شوند و حتی در بعضی موارد قابلیت ترمیم برای آنها وجود ندارد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این کفپوش‌ها زیبایی و تنوع رنگی بالای آن است. شما عزیزان بسته به دکوراسیون محیط خود می‌توانید از میان صدها رنگ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

معایب کفپوش اوکسی:

کفپوش اپوکسی در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان نمی‌دهد. در نتیجه برای فضاهای باز که در معرض نور خورشید قرار دارد می‌توانید از کفپوش پلی یورتان که در برابر نور UV مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد استفاده کنید.

کفپوش‌های پلی یورتان نسبت به کفپوش اپوکسی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالاتری دارند. در نتیجه بهتر است در صنایعی که احتمال وجود ضربه‌های سنگین و تیز وجود دارد از کفپوش پلی یورتان استفاده شود. البته در این مورد بهتر است برای انتخاب دقیق‌تر بهتر کفپوش خود با کارشناسان بساپلیمر ارتباط گرفته و مشورت کنید.

برای اجرای کفپوش اپوکسی لازم است شرایط محیطی به خوبی فراهم شود. بالا یا پایین بودن دمای محیط یا تردد در زمان اجرا می‌تواند برای اجرای کفپوش اصولی و مناسب کفپوش اپوکسی مشکل به وجود بیاورد.

کفپوش اپوکسی به همراه مزایا و معایب آن

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما