شناسهٔ خبر: 67664388 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیا مبلغ یارانه ۱۴۰۳ ارتباطی با دهک معیشتی دارد؟

اگر می‌خواهید جزئیات این تغییرات را بدانید، روش اطلاع از دهک‌بندی را بدانید و نحوه اعتراض به یارانه را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید!

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چند وقتی است که واریز یارانه و مبالغ آن کمی دچار تغییر و تحول شده و سوالات و دغدغه‌هایی را برای مشمولان یارانه ایجاد کرده است.

به‌تازگی سیستم دهک‌بندی یارانه، دقیق‌تر شده و عملکرد بهینه‌تری پیدا کرده است؛ طوری که با به‌روزرسانی اطلاعات معیشتی مردم، هر شش ماه یک‌بار، برخی افراد از لیست یارانه‌بگیران حذف شده یا مبلغ یارانه آنها تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید جزئیات این تغییرات را بدانید، روش اطلاع از دهک‌بندی را بدانید و نحوه اعتراض به یارانه را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید!

چگونه از واریز یارانه مطلع شویم؟

شما می‌توانید از طریق سامانه پیشخوان ۲۴، سامانه رفاهی یارانه، شماره‌گیری کد دستوری #۶۳۶۹* و ارسال پیامک به سرشماره ۶۳۶۹ برای استعلام واریز یارانه اقدام کنید؛ اما، اگر تمایل به استعلام یارانه با شماره موبایل بدون نیاز به کد ملی و شماره حساب دارید، می‌توانید از روش پیشخوان ۲۴ استفاده کنید. در ادامه، نحوه مشاهده وضعیت یارانه با شماره موبایل از پیشخوان ۲۴ آموزش داده شده است.

آیا مبلغ یارانه ۱۴۰۳ ارتباطی با دهک معیشتی دارد؟

مراحل استعلام واریز یارانه با شماره موبایل

استعلام واریز یارانه با شماره موبایل از طریق پیشخوان ۲۴، سه مرحله دارد:

وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ شوید.

گزینه «یارانه» را انتخاب کنید.

شماره موبایل سرپرست خانواری که پیش از این در سامانه gov.ir ثبت‌نام کرده است را در فرم استعلام پیشخوان ۲۴ وارد کنید سپس کد تاییدیه ارسال‌شده به شماره موبایل را وارد کنید.

شما می‌توانید در نتیجه استعلام یارانه نقدی و معیشتی، جزئیاتی شامل اطلاعات کاربری، شماره دوره واریزی‌ها، مبلغ واریزی‌ها، شماره حساب یارانه و بانک را مشاهده کنید.

چرا یارانه واریز نمی‌شود؟

عدم واریز یارانه به دو علت اساسی اتفاق می‌افتد:

اطلاعات حساب بانکی شما اشتباه ثبت شده باشد.

دهک‌بندی شما تغییر کرده باشد.

اگر اطلاعات حساب بانکی اشتباه ثبت شده باشد، باید از طریق مراجعه به پلیس +۱۰ سپس بانک، این اطلاعات در سامانه هدفمندی یارانه‌ها تغییر کند.

اگر دهک‌بندی تغییر کرده باشد، دلایل متنوعی دارد که در ادامه آورده‌ایم:

افزایش دخل و خرج خانوار

کاهش اعضای خانواده به هر علت؛ مانند جدا کردن یارانه

اگر این دلایل برای شما قابل قبول است که هیچ اما اگر این دلایل برایتان قابل قبول نیست، می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید. در ادامه همین مطلب، نحوه اعتراض به دهک‌بندی نیز آورده شده است اما پیش از آن، روش اطلاع از دهک بندی یارانه را آموزش داده‌ایم.

روش‌های اطلاع از دهک معیشتی یارانه

برای اطلاع از دهک‌بندی یارانه، می‌توانید با مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان محل سکونتتان مراجعه کرده و درخواست استعلام دهک معیشتی خانوار را بدهید یا از طریق سایت دهک بندی یارانه پیشخوان ۲۴، سریع‌تر و ساده‌تر، از دهک معیشتی خود مطلع شوید.

مراحل استعلام دهک‌بندی یارانه

برای استعلام دهک معیشتی از سامانه پیشخوان ۲۴، نیاز به اطلاعات خاص یا انجام فرآیندهای پیچیده‌ای ندارید؛ تنها کافیست شماره موبایل سرپرست خانوار که پیش از این در سامانه gov.ir ثبت‌نام کرده است را وارد کنید. مراحل استعلام دهک معیشتی با پیشخوان ۲ به ترتیب زیر است:

وارد سامانه شده و از بخش خدمات اجتماعی، گزینه «دهک معیشتی» را انتخاب کنید.

شماره موبایل سرپرست خانوار را وارد کرده و دکمه استعلام را بزنید.

کد تایید پیامک‌شده را وارد کرده و جزئیات را مشاهده کنید.

آیا مبلغ یارانه ۱۴۰۳ ارتباطی با دهک معیشتی دارد؟

چه کسانی می‌توانند نسبت به یارانه معیشتی خود اعتراض کنند؟

تمام افراد می‌توانند نسبت به مبلغ یارانه یا وصل و قطع یارانه اعتراض کنند. با ثبت اعتراض، کارشناسان دلایل درخواست و شرایط سرپرست خانوار را بررسی کرده و درصورت داشتن شرایط لازم، ‌ آن را تایید می‌کنند.

نحوه اعتراض به یارانه ۱۴۰۳

برای اعتراض به یارانه می‌توانید به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. برای ثبت اعتراض به یارانه معیشتی ۱۴۰۳ می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

ثبت اعتراض از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir

تماس با سامانه‌های تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ یا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹

مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

سوالات متداول درباره اعتراض یه یارانه معیشتی

در ادامه، سوالات متداول درباره اعتراض یه یارانه معیشتی ۱۴۰۳ آورده شده اند.

در چه صورت احتمال تایید درخواست اعتراض به یارانه معیشتی از طرف دولت وجود دارد؟

تایید اعتراض یارانه، با توجه به نوع اعتراض و شرایط درخواست شخص، تعیین شده و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ با این وجود از دلایل کلی تایید اعتراض به یارانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود اشتباه در اطلاعات دخل و خرج خانوار

اشتباه در ثبت اطلاعات اموال و دارایی‌ها

تایید مشکلات مربوط به حساب بانکی

و …

پاسخ‌گویی به اعتراض یارانه‌ها چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ‌گویی به اعتراض یارانه‌ها با توجه به بررسی کارشناسان و تعداد درخواست‌های موجود، متغیر است؛ این زمان‌بندی ممکن است از یک هفته تا یک ماه طول بکشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما