شناسهٔ خبر: 67663904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

طلا به قله قیمتی رسید

افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورد که سرمایه‌گذاران مطمئن شدند که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره به زودی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

طلا پس از یک روند صعودی قیمت، در بازار جهانی عدد ۲ هزار و ۴۱۱ دلار را ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت اونس طلا در آخرین روز معاملاتی هفته بالای عدد ۲۴۰۰ دلار ایستاد و به این ترتیب ۲ هزار و ۴۱۱ دلار شد.

عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک هفته گذشته، افزایش ۱۹ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد. قیمت طلا در بازار جهانی در طول یک ماه گذشته هم ۱۰۷ دلار بالا رفته است.

افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورد که سرمایه‌گذاران مطمئن شدند که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره به زودی قرار دارد.

پس از کاهش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده، قیمت طلا روز پنج‌شنبه به بالاترین حد خود از ۲۲ مه رسید. داده‌ها این دیدگاه را تقویت کرد که روند کاهش تورم از سر گرفته شده است و امیدها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد.

کارشناسان اظهار کردند که احتمال کاهش نرخ در سال جاری، احتمالا در اوایل سپتامبر، بالاست. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو متالز گفت گزارش شاخص قیمت تولیدکننده داغتر از حد انتظار بود و این بر فشار فروش افزود.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن نسبتا افزایش یافت که بیشتر تأیید کرد که تورم روند نزولی خود را از سر گرفته است و کاهش نرخ بهره در سپتامبر را تقویت کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها اکنون با احتمال ۹۴ درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

نظر شما