شناسهٔ خبر: 67663801 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

توسط انتشارات فراهنر؛

انتشار کتاب «سقف شیشه‌ای»

کتاب «سقف شیشه‌ای؛ مطالعه کیفی سقف شیشه‌ای در مسیر ارتقا شغلی زنان مدیر و موانع فرهنگی و اجتماعی» نوشته آزیتا همتی اسلاملو توسط انتشارات فراهنر منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،کتاب «سقف شیشه‌ای؛ مطالعه کیفی سقف شیشه‌ای در مسیر ارتقا شغلی زنان مدیر و موانع فرهنگی و اجتماعی» نوشته آزیتا همتی اسلاملو به تازگی توسط انتشارات فراهنر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب پایان‌نامه کارشناسی ارشد آزیتا همتی اسلاملو در رشته جامعه شناسی دانشگاه پیام‌نور مرکز تهران غرب با همین عنوان بوده است. و در متن آن، فرآیند شکل‌گیری پدیده سقف شیشه‌ای و موانعی که باعث عدم دستیابی زنان به سمت‌ها و سطوح عالی شغلی و مدیریتی در ادارات و سازمان‌ها و مراکز مختلف کاری می‌شود و مسیر پیشرفت و ترقی شغلی زنان شاغل را مسدود می‌نمایند، مورد واکاوی قرار گرفته است.

مولف اثر می‌گوید در جهان کنونی زنان با اشتیاق بیشتری در عرصه‌های متفاوت اجتماعی حضور دارند. در کشور ما با وجود اینکه شاغل شدن برای زنان به عنوان یک حق، شناخته می‌شود و زنان امکان ایفای نقش‌هایی دیگری علاوه بر نقش‌های سنتی را دارا هستند، اما کماکان، از برابری در دستیابی به جایگاه شغلی بالا در مقایسه با مردان برخوردار نیستند.

اسلاملو همچنین بر این‌باور است زنان در استفاده از فرصت‌های شغلی درخور و شایسته و دستیابی به سطوح بالاتر شغلی و مدیریتی چنان که باید و شاید موفق نبوده‌اند که این پدیده نه لزوماً به واسطه میزان توانایی و توانمندی‌های زنان حادث شده؛ بلکه عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی، سازمانی و غیره در به وجود آمدن این امر دخیل بوده و کماکان این مردان هستند که در اکثر موارد سطوح بالاتر اجرایی و شغلی را در اختیار دارند. 

انتهای پیام/

نظر شما