شناسهٔ خبر: 67663712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو / یک پیش‌بینی از قیمت خودرو ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو / یک پیش‌بینی از قیمت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین حسینی ضمن پیش‌بینی ادامه‌دار بودن روند کاهشی قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: امیدواریم موضوع اختلاف قیمت خودرو در بازار با کارخانه پایان یابد، زیرا در این صورت بساط دلالان در بازار خودرو جمع خواهد شد. وی با اشاره به مباحث مربوط به کاهش قیمت خودرو، بیان کرد:

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین حسینی ضمن پیش‌بینی ادامه‌دار بودن روند کاهشی قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: امیدواریم موضوع اختلاف قیمت خودرو در بازار با کارخانه پایان یابد، زیرا در این صورت بساط دلالان در بازار خودرو جمع خواهد شد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به کاهش قیمت خودرو، بیان کرد: مردم روی این کالا همچون گذشته سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. بازار خودرو یا هر کالای دیگری در حالت طبیعی از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند، لذا وقتی تقاضایی برای خرید نباشد و قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد، کسی در این بازار سرمایه گذاری نمی‌کند.

حسینی افزود: هم اکنون شرایط بازار معیوب است و به دلیل عدم ثبات در بازار، معاملات خودرو به صفر رسیده و تنها با ایجاد ثبات در بازار، شاهد روند طبیعی آن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد بابیان اینکه واردات خودروهای خارجی، ثبت نام خودروهای داخلی و... همه با هم دست به دست هم داده و منجر به رکود بازار خودرو شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازار فروشنده، بیشتر از خریدار وجود دارد، اظهار کرد: البته این فروشنده‌ها، دلالان نیستند و الان دلالی در بازار نیست، زیرا دلال زمانی به بازار می‌آید که خرید و فروش، سود و منفعتی برایش داشته باشد.

حسینی بابیان اینکه هم اکنون دلالان هم از بازار خودرو کناره‌گیری کرده‌اند، اظهار کرد: واردات خودرو بیش از همه مسائل در روند کاهشی قیمت خودرو تأثیر داشته است.

وی با اشاره به اینکه با این اوصاف هنوز هم قیمت خودرو در کشورمان واقعی نیست و اختلاف قیمت در بازار و کارخانه وجود دارد، گفت: هنوز هم اختلاف قیمت خودرو در بازار با قیمت کارخانه زیاد است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد ضمن پیش‌بینی ادامه‌دار بودن روند کاهشی قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: امیدواریم موضوع اختلاف قیمت خودرو در بازار با کارخانه پایان یابد. این موضوع صد در صد به نفع مصرف‌کننده است، زیرا در این صورت بساط دلالان در بازار خودرو جمع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی بازار خودرو، سودی برای دلال نداشته باشد، جایی برای ماندن و جولان دادنش در بازار نیست، گفت: اگر خودروسازان داخلی به دنبال بروزرسانی محصولات و ارتقای محصولات خود نباشند با توجه به واردات خودروهای داخلی شاهد افت بیشتر قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود و همچنان خریداران به سمت خرید خودروهای خارجی و چینی روی می‌آورند.

حسینی با اشاره به اینکه در صورت بی‌توجهی خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت خودروهای داخلی، بازار داخلی را از دست خواهیم داد، تصریح کرد: باید خودروسازان به استانداردهای جهانی توجه کنند و برای بروزرسانی و ارتقای کیفیت خودرو تلاش کنند تا به‌سرعت امکان رقابت با خودروهای خارجی را پیدا کنند.

همچنین بخوانید
  • قیمت خودروهای وارداتی تویوتا کاهش یافت
  • خودرو گران نمی‌شود
  • وزارت صمت: منتظر ریزش سنگین قیمت خودرو در بازار باشید
  • پرونده برای خودروسازان گرانفروش تشکیل شد

منبع: eghtesadnews-659621

نظر شما