شناسهٔ خبر: 67663039 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شریفی به مهر خبر داد؛

رشته مطالعات بازی‌های دیجیتال در دانشگاه سوره ایجاد می‌شود

زینب رازدشت تازکند

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: سرفصل و رشته مطالعات بازی‌های دیجیتال در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرزانه شریفی عضو هیأت علمی دانشگاه سوره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رشته مطالعات بازی‌های دیجیتال به عنوان یک کد رشته جدید در مراکز علمی مختلفی در دنیا در حال آموزش است. برای مثال کشور مالتا، آلمان، آمریکای شمالی و مرکزی (جزیره فلوریدا) و برخی کالج ها در کشورهای اروپایی در ذیل دانشکده یا دپارتمان ارتباطات و رسانه خود، این رشته را تاسیس کرده اند و چند سالی است که که به تربیت دانشجویان علاقه مند مشغول هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه نزدیک به یک دهه است که دانشگاه‌های زیادی در کشور که دارای گروه یا دانشکده علوم ارتباطات و مدیریت رسانه هستند، در تلاش برای تدوین رشته مطالعات بازیهای دیجیتال و اخذ مجوز برای آن هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه سوره گفت: دانشگاه سوره به عنوان یکی از مراکز علمی پیشگام در حوزه مطالعات بازی، ضمن برگزاری کارگاه‌های تخصصی و دوره های سواد و مطالعات بازی، از اساتید معتبری در این زمینه طی دو سال گذشته برای انتقال مفاهیم این حوزه استفاده کرده است.

شریفی گفت: دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره دارای دید به روز نسبت به موضوع رسانه های جدید است و در تلاش برای حفظ مطالعات رسانه های سنتی رسانه در کنار رسانه های نوین است. برای همین منظور این دانشگاه اقدام به تدوین سرفصل های درسی رشته مطالعات بازی‌های دیجیتال گرفته و قرار است به زودی به عنوان یکی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه تدریس شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر این از ترم تحصیلی آینده سرفصل بازی‌های رایانه ای به عنوان یک درس اختیاری در دوره کارشناسی این دانشکده نیز تدریس خواهد شد و دانشجویان رشته های روابط عمومی و روزنامه نگاری می توانند نسبت به اخذ این درس اقدام کنند. این درس که به صورت نظری و عملی تدریس می شود، دانشجویان را برای انجام پژوهش های بعدی و حتی تعیین موضوع پایان نامه در دوره تحصیلی ارشد آماده می کند.

نظر شما