شناسهٔ خبر: 67662096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گنجی: اسپانسرها را با برخی تصمیمات از کشتی فراری می‌دهند

مربی تیم نام‌آوران گفت حق تیمش صعود به مرحله نیمه‌نهایی بوده و قانون‌شکنی آشکار اتفاق افتاده است. او این اتفاقات را دلیل فراری دادن اسپانسرها از کشتی خواند.

صاحب‌خبر -

امیر گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص اعتراض تیمش به اتفاقات هفته پایانی دور مقدماتی لیگ دسته اول کشتی آزاد اظهار داشت: داستان از این قرار است که ما دو سال پیش در لیگ دسته او با تیم برج کارینا شرکت کردیم. یک اسپانسر خوب آمد و هزینه کرد، قصدش این بود که در لیگ برتر هم شرکت کند، اما آقایانی که در رأس بودند، برخوردی کردند که اسپانسر ما فرار کرد و از کشتی رفت. آن زمان دو میلیارد در لیگ یک هزینه کرده بود، ولی بعدا سرمایه‌اش را در فوتبال برد. اسپانسر این ناملایمات و حق‌کشی‌ها را ببیند، می‌رود.

وی ادامه داد: همه بچه‌های کادرفنی ما با جان و دل و بدون چشمداشت پای کار آمدند. کشتی‌گیران را از دل مازندران آوردیم، بعداً تیم تقویت شد و یک اسپانسر هم پای کار آمد. اگر قرار باشد به هر دلیلی که فلان آدم پشت این تیم و فلان آدم پشت آن تیم است، قانون را اجرا نکنیم که چه لیگی است. اسپانسرها به این شکل یکی یکی می‌روند. اصلا چرا در کشتی هستیم؟ کشتی که پولی ندارد، به عشق بچه‌ها کار می‌کنیم و اگر نتوانیم حق تیم را بگیریم به چه درد می‌خورد. اسپانسر توقع دارد حق تیم پایمال نشود، این همه کنار تشک حرص و جوش می‌خوریم، قرار باشد سلیقه‌ای عمل کنند که نمی‌شود. اساسنامه می‌گوید تیمی که خلاف کرده و به جای دو کشتی‌گیر از سه بزرگسال استفاده کرده، باید حذف شود، این را که نمی‌شود انکار کرد.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه نام‌آوران نیز قصد جذب علی سوادکوهی را به عنوان کشتی‌گیر بزرگسال داشت، تأکید کرد: جلوی ما را گرفتند، چون قانون می‌گفت دو کشتی‌گیر بزرگسال، اگر سوادکوهی را آورده بودیم، نتیجه کشتی 6-4 به سود ما می‌شد و تیم ما بالا می‌آمد. قانون باید برای همه یکسان باشد، نه اینکه برای برخی آقایان فرق کند. اگر اسپانسر سخت به لیگ کشتی می‌آید برای این است که این چیزها را می‌بیند و می‌رود. ما در مرحله مقدماتی کم هزینه کردیم، اما بعد از آنکه جزو 8 تیم آمدیم، با اسپانسر صحبت شد که تیم را تقویت کنیم، گفتیم حیف است و می‌توانیم صعود کنیم. این بنده خدا کشتی را دوست دارد، نیما نام‌آور حرف ما را گوش داد و هزینه کرد. کشتی برد و باخت دارد، همه این را می‌دانیم و مشکلی با باخت نداریم، مسئله این است که تیم مقابل تخلف کرده و قانون را زیر پا گذاشته است. حتی داوری هم اشتباهاتی داشت، ما می‌گوید عمدی نبوده و سهوا اتفاق افتاده است، اما از تخلف نمی‌شود چشم‌پوشی کرد.

قهرمان پیشین جوانان جهان تصریح کرد: من در کشتی دنبال چیزی نیستم، الان هم فقط به خاطر مراد محمدی، کمیل قاسمی، امید شایگان که دوستانم هستند آمدم. زندگی و کار خودم را دارم، به عشق این بچه‌ها کار لیگ را قبول کردم. آدمی هستم که اگر مسئولیت قبول کنم تا آخرش هستم. تیم مقاومت درواقع به مان باخته و نام‌آوران باید بالا بیاید.

گنجی گفت: دو سال قبل که در لیگ دسته اول تیم داشتیم و حرف می‌زدیم، فدراسیون گفت باید با سند و مدرک حرف بزنید، درحالیکه همه می‌دانستند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد. این بار قانون مکتوب هست و از سوی یک تیم زیر پا گذاشته شده است. نیما نام‌آور خوابگاه و سالن تمرین در اختیار ما قرار داد، تیم را تقویت کرد، من از او تشکر می‌کنم و امیدوار هستم که با ورود فدراسیون به موضوع و احقاق حق تیم نام‌آوران، اسپانسر هم دلگرم شده و بعدا نیز از بچه‌های کشتی حمایت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما