شناسهٔ خبر: 67661820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

افزایش ۷ برابری اعتبارات مرمت بناهای تاریخی یزد در دولت سیزدهم/ اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل موزه بزرگ یزد

ملیحه فخاری

استاندار یزد با اشاره به افزایش ۷ برابری اعتبارات مرمت بناهای تاریخی استان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سالیانه بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی و جداسازی معابر در محدوده بافت جهانی توسط میراث فرهنگی هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهران فاطمی در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی یزد شامل سه برنامه کوتاه مدت چهار ساله، میان‌مدت ۱۰ ساله و بلندمدت ۲۵ ساله است، گفت: در دولت سیزدهم دو برنامه فاخر با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی و با حضور وزیر گردشگری برگزار شد.

استاندار یزد با اشاره به افزایش هفت برابری اعتبارات مرمت بناهای تاریخی استان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سالیانه بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی و جداسازی معابر در محدوده بافت جهانی توسط میراث‌فرهنگی هزینه می‌شود.

او از اخذ مجوز پیمایش و سرشماری ابنیه و سکنه بافت تاریخی از مرکز آمار ایران خبر داد و افزود: اکنون در حال تجزیه و تحلیل این آمار و اطلاعات جهت برنامه‌ریزی برای بافت تاریخی هستیم و ۳۰۰ کارگاه مرمت در حال فعالیت است.

فاطمی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای ارتقای زیرساخت‌های آب و برق و گاز بافت تاریخی در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شوراهای میراث‌فرهنگی محلات با همکاری هیئت‌های مذهبی برای مشارکت مردم در حفظ و سکونت‌پذیر کردن بافت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار یزد از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل عملیات عمرانی موزه بزرگ یزد خبر داد و افزود: طی این مدت احیای قنات زارچ، آسیاب وزیر، مرمت بخشی از بازار یزد و راه‌اندازی خانه مشاغل سنتی توسط شهرداری و فعالان گردشگری انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما