شناسهٔ خبر: 67661441 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

قیمت متفاوت آپارتمان‌‌ در منطقه پرطرفدار تهران

آپارتمان‌‌‌های منطقه ۶ در بازار فروش با «قیمت پیشنهادی» بالاتر از فایل‌‌‌های سایر مناطق عرضه شده است؛ علت چیست؟

صاحب‌خبر -
روزنو :

دنیای‌اقتصاد: آپارتمان‌‌‌های منطقه ۶ در بازار فروش با «قیمت پیشنهادی» بالاتر از فایل‌‌‌های سایر مناطق عرضه شده است؛ علت چیست؟ اینکه در منطقه اداری تهران، واحدهای مسکونی فروشی بعضا با قیمت بالاتر از سطح نرمال «قیمت مسکونی» به بازار عرضه می‌‌‌شود،‌‌‌ شاید برای خیلی از فعالان این بازار تازگی نداشته باشد. با این حال، تازه‌‌‌واردهای متقاضی در بازار مسکن ممکن است با ابهام نسبت به اصل ماجرا روبه‌رو شوند.

قیمت متفاوت آپارتمان‌‌ در منطقه پرطرفدار تهران

ماجرا به «کاربری اداری یکسری از واحدهای مسکونی در مناطق مرکزی و اداری شهر» مربوط می‌‌‌شود. در منطقه ۶ تهران حجم قابل توجهی ساختمان مسکونی را می‌‌‌توان پیدا کرد که اکثر واحدهای آن به «دفتر کار» یا «فعالیت اقتصادی» (غیرمسکونی) اختصاص پیدا کرده و تعداد کمی از واحدها همچنان محل سکونت است. منطقه ۶ و مناطق اطراف تهران جزو «محدوده اداری پایتخت» محسوب می‌‌‌شود به‌طوری‌که «در پایان ساعت کاری» و ابتدای ساعات شب، این مناطق «خلوت» می‌‌‌شود و آن موقع است که می‌‌‌توان «شب‌‌‌مردگی ناشی از تسلط اداری بر مسکونی» در این مناطق را تشخیص داد.

متوسط «قیمت پیشنهادی» واحدهای مسکونی در فایل‌‌‌های موجود در مناطق ۶ و ۷ تهران بالای ۱۰۰ میلیون تومان در مترمربع است در حالی که میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران در حال حاضر زیر ۹۰ میلیون تومان در مترمربع است. با این حال ماه گذشته میانگین قیمت قطعی در منطقه ۶ رقمی معادل ۱۱۰ میلیون تومان بود که باز هم از میانگین قیمت قطعی شهر با اختلاف زیاد، بالاتر است.

قیمت متفاوت آپارتمان‌‌ در منطقه پرطرفدار تهران

نظر شما