شناسهٔ خبر: 67660978 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خطر مرموز در تتو که نمی‌دانستید/ جزئیاتی درباره آلودگی‌های باکتریایی جوهر خالکوبی

اقتصادنیوز: در اولین مطالعه در نوع خود، محققان باکتری هایی را در جوهرهای خالکوبی تجاری و آرایش دائمی شناسایی کردند و نشان دادند که می توانند باعث عفونت انسان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سئونگ جائه کیم»، محقق میکروبیولوژیست از مرکز ملی تحقیقات سم شناسی در سازمان غذا و داروی ایالات متحده، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که جوهرهای خالکوبی باز نشده و مهر و موم شده می‌تواند حاوی باکتری‌های بی‌هوازی باشد که در محیط‌های کم اکسیژن مانند لایه پوستی پوست رشد می‌کنند.»

وی افزود: «این نشان می‌دهد که جوهرهای خالکوبی آلوده می‌تواند منبع عفونت هر دو نوع باکتری هوازی و بی هوازی باشد.»

هدف محققان سنجش شیوع آلاینده‌های میکروبی در جوهرهای تاتو در بازار ایالات متحده بود.

کیم گفت: «این یافته‌ها بر اهمیت نظارت بر جوهر برای باکتری‌ها و میکروارگانیسم ها تاکید دارد.»

این تیم از یک انکوباتور استاندارد و یک محفظه بی هوازی برای آزمایش محلول‌های جوهر از لحاظ وجود باکتری استفاده کردند. از انکوباتور برای جستجوی باکتری‌های هوازی استفاده شد که برای رشد به اکسیژن نیاز دارند. محفظه بی هوازی شرایط ایده آلی را برای باکتری‌هایی که نیازی به اکسیژن ندارند فراهم کرد.

کیم در ادامه افزود: «هر دو نوع باکتری، آنهایی که به اکسیژن نیاز دارند [هوازی] و آنهایی که به اکسیژن [بی هوازی] نیاز ندارند، می‌توانند جوهرها را آلوده کنند.»

تیم تحقیق ۷۵ جوهر خالکوبی را از ۱۴ سازنده آزمایش کردند. آنها دریافتند که در مجموع، حدود ۳۵ درصد از جوهرهای خالکوبی یا آرایش دائمی که در ایالات متحده فروخته می‌شود، آلوده به باکتری بودند.

کیم اضافه کرد که عفونت‌های میکروبی تنها مشکل جوهرها نیستند. وی خاطرنشان کرد: عوارضی مانند واکنش‌های التهابی و آلرژیک و همچنین پاسخ‌های سمی از دیگر خطرات هستند.

نظر شما