شناسهٔ خبر: 67660826 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تویوتا کراون مجستا؛ این جذاب ژاپنی 29 ساله فقط 9900 دلار! (عکس)

این تویوتا کراون مجستا مدل 1995 در کیلومتر شمار خود عدد واقعی 51500 کیلومتر را نشان می دهد. در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و فروشنده در آمریکا برای آن عدد 9900 دلار را مشخص کرده است. جزئیات اسپرت بدنه جذابیت کراون مجستا را دو چندان کرده اند.

صاحب‌خبر -

عصر ایران - سال ۱۹۹۵، تویوتا کراون مجستا اولین تغییر چهره و نسل دوم خود را تجربه کرد. در این به‌روز رسانی، چراغ‌های عقب برای تمایز بخشیدن از مدل پایین‌تر کراون، به‌طور قابل توجهی بهبود یافتند.

برای پیشرانه نسل دوم مجستا که تا سال 1999 روی خط تولید بود پیشرانه های متنوعی مورد استفاده قرار گرفت. اما جذاب ترین آن ها که روی این نمونه 9900 دلاری نیز نصب شده، یک تپنده 8  سیلندر 4 لیتری با 261 اسب بخار خروجی بود. در سال 1997 تویوتا فناوری VVT-i را به این پیشرانه 8 سیلندر اضافه کرد تا میزان خروجی به 276 اسب بخار بهبود داشته باشد. در بخش جعبه دنده نیز نمونه های 4 و 5 سرعته اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از نکات قابل توجه در این نسل از کراون ماجستا، حذف برخی آپشن‌های سفارشی به دلیل سیاست‌های کاهش هزینه تویوتا بود. با این حال، مدل ۱۹۹۵ کراون ماجستا، اولین خودروی تویوتا مجهز به سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) به شمار می‌رفت.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4900 میلیمتر در طول، 1795 میلیمتر در عرض، 1430 میلیمتر در ارتفاع و 2780 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته بود. وزن خالص نیز برابر با 1670 کیلوگرم محاسبه شد.

تویوتا کراون ماجستا ۱۹۹۵: لوکس ارتقا یافته با ویژگی‌های ایمنی پیشرفته (عکس)

این خودرو در زمان معرفی در سال ۱۹۹۶، موفق به کسب جایزه «خودروی سال» کنفرانس پژوهشگران و روزنامه‌نگاران خودرو ژاپن (Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference) به طور مشترک با تویوتا کراون ۱۹۹۶، شد.

در آگوست ۱۹۹۷، جلوپنجره کراون ماجستا بازطراحی شد و چراغ‌های جلو از نوع HID به آن اضافه گردید. همچنین فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ هوشمند (VVT-i) برای موتور ۸ سیلندر ارائه شد که قدرت آن را به ۲۰۶ کیلووات (۲۷۶ اسب بخار) افزایش داد. گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته نیز جایگزین نمونه قبلی شد. سیستم فرمان‌پذیری هر چهار چرخ (4WS) دیگر در این نسل ارائه نمی‌شد.

نظر شما