شناسهٔ خبر: 67660754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چرا مالکان از بازار اجاره مسکن عقب‌نشینی کردند؟

واسطه‌گران ملکی می‌گویند، بخشی از موجران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و توان کم مستاجران به عقب‌نشینی رو آورده‌اند و اغلب میزان رهن و اجاره کمتر یا در حد متوسط منطقه تعیین کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 بررسی‌ فایل‌های رهن و اجاره منتشر شده در پلتفرم‌های معاملات مسکن نشان می‌دهد که هم‌اکنون تعداد فایل‌های مشکی(در محدوده میانگین قیمت منطقه) و سبز(پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) نسبت به فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت منطقه) پیشتازند.​

به نظر می‌رسد همانطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند، بخشی از موجران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و توان کم مستاجران به عقب‌نشینی رو آورده‌اند و اغلب میزان رهن و اجاره کمتر یا در حد متوسط منطقه تعیین کرده‌اند.

هرچند ارقام کنونی نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و البته همچنین برخی از موجران حاضر به کوتاه آمدن از رقم پیشنهادی خود نیستند و گاه خالی ماندن ملک خود را ترجیح می‌دهند.

در محله شمس آباد، برای رهن واحدی 90 متری و 22 سال ساخت، 200 میلیون تومان و برای اجاره آن، 10 میلیون تومان تعیین شده است.

واحدی 40 متری و 5 سال ساخت در محله تهرانپارس، بدون پارکین و آسانسور، با 190 میلیون تومان رهن و 5 میلیون و 500 هزار تومان اجاره آگهی شده است.

در شمیران نو، برای واحدی 45 متری و 15 سال ساخت، 200 میلیون تومان رهن و 3 میلیون و 700 هزار تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

چرا مالکان از بازار اجاره مسکن عقب‌نشینی کردند؟

نظر شما