شناسهٔ خبر: 67660155 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / درگیری شاخص با مرز۲.۲ میلیونی

دیروز شاخص برای چهارمین روز ریزش کرد و تا مرز 2 میلیون و 200 هزار واحد عقب نشست. مرز مهمی که پیش از این سطح مقاومت شاخص بود.

صاحب‌خبر -

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران چهارمین روز نزولی را پشت سر گذاشت. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 24 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 9 هزار و 102 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 9 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  94 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 719 واحدی داشت. ​

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت ایران مرینوس (نمرینو) و شرکت پارس سرام (کسرام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای تکمبا (شرکت کمباین سازی ایران)، شلعاب (شرکت لعابیران) و کیمیا (شرکت صنایع معدنی کیمیای زنجان گستران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری زایند رود (ثرود) و شرکت واسپاری تجار ایرانیان (ولتجار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 95 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 209 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 0.5 درصدی به 184 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / درگیری شاخص با مرز۲.۲ میلیونی

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات نزول کرد و در نهایت 9 هزار و 102 واحد –معادل 4.1 درصد- افت کرد. 

اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 0.43 درصد پایین آمد. دیروز نمادهای کچاد، وبملت، فولاد و فارس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، روز شنبه شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم و 299  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نمادهای فملی، وبملت، حفارس، فولاد، خساپا، خودرو، شستا، شپدیس، وسالت و خاور بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افت 18 درصدی به رقم 2 هزار و 979 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب بازار به وضعیت رکودی که با خروج سرمایه همراه است بازگشته است. از سوی دیگر شاخص برای چهارمین روز ریزش کرد و تا مرز 2 میلیون و 200 هزار واحد عقب نشست. اگر امروز این مرز از دست برود و شاخص به محدوده 2.1 میلیونی منتقل شود، این سطح که پیش از این سطح مقاومت مهمی بود اهمیت بیشتری می‌یابد و بازگشت به کانال 2.2 میلیونی دشوار خواهد بود و به یک نیروی محرک جدید نیاز دارد. اگر سیگنال مثبتی به بازار داده شود این سطح می‌تواند به مثابه سطح حمایت عمل کند و شاخص از این سطح بالاتر برود. 

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / درگیری شاخص با مرز۲.۲ میلیونی

نظر شما