شناسهٔ خبر: 67659636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام حسن‌زاده در گفت‌وگو با تقریب:

تمام مذاهب اسلامی از دوستداران اهل‌بیت(ع) هستند/امام حسین(ع) مسیر وحدت‌گرای پیامبر(ص) را ادامه داد

امام جمعه میاندوآب گفت: تمام مذاهب اسلامی از دوستداران اهل‌بیت(ع) هستند و زمانی که کتاب‌های بزرگان شیعه و سنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشاهده می‌کنیم که همه آنها محبت اهل‌بیت(ع) را در دل دارند.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: دین اسلام دین وحدت و همگرایی و برای تمامی بشریت است و در قرآن کریم آمده که همگان باید به ریسمان الهی چنگ زنند تا از این مسیر دور نشوید و قیام حسینی نیز بر همین مبنا بوده است و فرمود من برای ظلم و ناعدالتی و ریاست قیام نمی‌کنم بلکه با توجه به اینکه امت جدم از قرآن منحرف شده‌اند می خواهم آنها را به مسیر حق و پیامبر(ص) دعوت کنم.

وی تصریح کرد: مسیر پیامبر(ص) مسیر عدالت و انصاف و جهاد بوده و از نخستین رسالات ایشان این بود که زمانی که وارد مدینه شد میان قبیله اوس و خزرج که یک عمر میان آنها جنگ و دعوا بود، وحدت ایجاد کرد.

امام جمعه میاندوآب گفت: یا زمانی که پیامبر(ص) به مدینه عزیمت کرد بین مهاجر و انصار برادری ایجاد کرد و امام حسین(ع) نیز می‌خواست این مسیر را ادامه دهد چون بین شام و مدینه و کوفه تضارب آرا وجود داشت و برای همین می‌خواست آنها را با یکدیگر متحد کند که در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی از دوستداران اهل‌بیت(ع) هستند و زمانی که کتاب‌های بزرگان شیعه و سنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشاهده می‌کنیم که همه آنها محبت اهل‌بیت(ع) را در دل دارند و اگر همگان در محور امام حسین(ع) حرکت کنند می‌توانند محور وحدت جهان اسلام باشند چون ایشان تنها متعلق به شیعه نیست بلکه محب محبت اهل‌بیت(ع) برای همگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده گفت: نهضت عاشورا اعلام می‌کند که انسان باید آزادمرد زندگی کند و مسلمانان باید در کشورهای اسلامی همواره باهم بوده و با هم دوست و مهربان باشند و در برابر دشمنان با یکدیگر متحد شوند و امام حسین(ع) به دنبال این بود که جهان اسلام با هم باشند نه اینکه مسلمانان به جان هم بیفتند.

انتهای پیام/

نظر شما