شناسهٔ خبر: 67659596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ویژه تولیت حرم امام حسین (ع):

تبریز علما و فقها و شهدای برجسته ای را تقدیم جهان تشیع کرده است

تبریز-نماینده ویژه تولیت حرم امام حسین (ع) گفت: تبریز علما، فقها و شهدای برجسته ای را تقدیم جهان تشیع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حاج فاضل عباس صالح عوز» در دیدار با سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، با ابراز خوشحالی از حضور در تبریز اظهار کرد: این شهر، علما، فقها و شهدای برجسته ای را تقدیم جهان تشیع کرده است.

وی اضافه کرد: مکتب ائمه اطهار (ع) به مانند آهن ربایی ما را گرد هم جمع می‌کند و این عجیب نیست که ایران با تمام قدرت برای دفاع از مردم عراق در دوره‌ای که داعش با وجود نحس خود به دنبال آلوده کردن عراق و لکه دار کردن دامن اسلام در جهان بود، وارد میدان شد.

وی ادامه داد: داعش تنها به دنبال اشغال شهرهای غربی عراق نبود، بلکه قصد داشت حرمین مقدس را نیز به اشغال خود درآورد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی از دیرباز محل سکونت شخصیت‌های دینی و فقهی بزرگی مانند آیت الله ملکی تبریزی، علامه جعفری، طباطبایی و صدها عالم دیگر بوده که در توسعه مذهب تشیع در جهان اسلام نقش اساسی داشته اند.

تراب محمدی نیز در دیدار نماینده ویژه تولیت حرم امام حسین (ع) با وی افزود: امروز نیز علمای بزرگی از این استان در نجف، کربلا، مشهد و قم جهت ترویج مذهب تشیع تلاش می‌کنند و مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر داشتن سه شهید محراب شامل آیات قاضی طباطبایی، مدنی و آل هاشم است.

وی با اشاره به پیوند دیرین مردم ایران و عراق افزود: عتبات عالیات، حلقه پیوند مردم دو کشور همسایه و برادر هستند و وجود ۲ هزار و ۲۰۰ هیأت حسینی و ۶۰ موکب حسینی در شهر تبریز این پیوند را قوی‌تر کرده است.

محمدی یادآور شد: آذربایجان شرقی همچنین بیش از ۱۰ هزار شهید در راه دین و وطن به ویژه دفاع از حریم حرم تقدیم ایران و اسلام کرده است.

وی بیان کرد: قرابت عمیقی بین مردم و دولت‌های ایران و عراق وجود دارد که پیاده روی اربعین نقطه عطف آن است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: زمانی که داعش قصد داشت عراق را اشغال کند، مستشاران زیادی از این استان برای برچیدن بساط داعش و دفاع از حریم حرمین وارد کارزار شدند.

محمدی اضافه کرد: امروز هم افتخار می‌کنیم که از مردم عراق و برادران دینی مان در این کشور و همه آزادگان جهان دفاع کرده ایم.

نظر شما