شناسهٔ خبر: 67659248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سنگ تمام سندرز برای بایدن؛ او نامزد حزب دموکراتیک باقی می‌ماند

اقتصادنیوز: برنی سندرز تاکید کرد: من تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا بایدن دوباره انتخاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برنی سندرز سناتور آمریکایی در مقاله‌ای که روز شنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، از تصمیم جو بایدن برای ادامه فعالیت به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری دفاع کرد. وی در این مقاله نوشت: «من تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا بایدن دوباره انتخاب شود. " سندرز همچنین از اعضای حزب دموکرات خواست تا از "جنگ و جدل" بر سر نامزدی بایدن دست بردارند.

سناتور مستقل از ایالت ورمونت که یکی از چندین نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ بود، افزود که به عقیده او بایدن «موثرترین رئیس‌جمهور در تاریخ مدرن آمریکا و قوی‌ترین نامزد برای شکست دونالد ترامپ است.» مقاله او دو هفته پس از عملکرد بد بایدن در مناظره علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر شد.

با این حال، سندرز، ۸۲ ساله، «رسانه‌ها» را به دلیل «تمرکز وسواسی بر مناظره ریاست‌جمهوری و توانایی‌های شناختی مردی که شاید سخت‌ترین و پر استرس‌ترین شغل دنیا را دارد» مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در جمع هواداران خود در شهر دیترویت در ایالت میشیگان این کشور بار دیگر بر ادامه حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده تاکید کرد و گفت: من نامزد می‌شوم و ما پیروز می‌شویم.

حکیم جفریس رهبر اعضای دموکرات کنگره آمریکا پیش تر در دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده، هیچ سخنی درباره حمایتش از ادامه کارزار انتخاباتی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به زبان نیاورد.

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حالیکه اکثر دموکرات‌ها خواستار کناره گیری جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات این کشور از انتخابات هستند، در توصیه‌ای به اعضای این مجلس از آنان خواست برای اقدامات بعدی در خصوص بایدن با رای دهندگان خود ارتباط داشته باشند چرا که مهم است آنها در ایالت‌ها و شهرهای خود با رای‌دهندگان ارتباط داشته باشند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

 

نظر شما