شناسهٔ خبر: 67659132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

درخواست هنیه از کشورهای میانجیگر/ گفت‌وگو درباره کارشکنی‌های نتانیاهو

ایرنا : رئیس دفتر سیاسی حماس از طرف‌های میانجی مصر و قطر خواست برای توقف جنایات و کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل اقدامات لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شنبه شب از طرف‌های میانجی مصر و قطر خواست به همراه آمریکا و دیگر طرف‌ها برای توقف جنایات و کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی اقدامات لازم را انجام دهند. هنیه این سخنان را در تماس تلفنی با میانجیگران و طرف‌های منطقه‌ای بیان کرده است. از دیگر محورهای رهبر حماس، رایزنی در خصوص جنایات صهیونیست‌ها و کارشکنی نتانیاهو بر سر راه توافق بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در ابن باره تایید کرد که هنیه تماس‌هایی با میانجیگران و برخی کشورهای منطقه در رابطه با کشتارها و جنایات وحشیانه امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی در دو منطقه المواصی در خان یونس و اردوگاه الشاطئ در غزه برقرار کرده است.

وی در این تماس‌ها گفته در شرایطی که جنبش حماس تعاملی مثبت با طرح پیشنهادی اخیر واسطه‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه داشته، بنیامین نتانیاهو همچنان در حال سنگ‌اندازی و کارشکنی بر سر راه توافق است.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا، امروز دست به دو جنایت وحشیانه در خان یونس و غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند. خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه امروز طی سخنانی نتانیاهو را مسؤول شکست مذاکرات و عدم دستیابی به توافق دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما