شناسهٔ خبر: 67658590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش جدید سید حسن نصرالله به جنایت تازه صهیونیستها در المواصی

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب گفت:مظلومیت ملت فلسطین روشن و مبرهن است و هیچ مظلومیتی به آن نمی رسد.

صاحب‌خبر -

به نقل از رسانه‌های لبنانی، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شنبه شب طی سخنانی در مراسم عاشورایی در منطقه ضاحیه، گفت: آگاهی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در این زمان بین رهبران و مسئولان و عموم مردم لازم است و این باعث بصیرت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مجروحان مقاومت بهبود یافته و به جبهه‌های جنگ بازگشته‌اند، افزود: مجروحان ما شاهد صداقت مسیر ما هستند و زخم‌ها مانع آن‌ها نشد، بلکه مانند عباس(ع) هستند و راه را ادامه می‌دهند تا خداوند به آن‌ها عنایت فرماید.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: مسئله فلسطین را در قیامت از ما می‌پرسند و موقعیت ما اگر با حق باشد در قیامت منزلت دارد؛ مسئله روشن است ظلم روشن است و حقیقت روشن است. آیا کشتار بیشتر از آنچه در نوار غزه می‌گذرد وجود دارد؟ آیا گستاخی بیشتر از کشتارهای امروز است؟

سید حسن نصرالله گفت: ظلم به مردم فلسطین آشکار است. دشمن صهیونیستی قتل عام بزرگی را علیه آوارگان المواصی در خان یونس انجام می‌دهد و پس از آن توجیه می‌کند که می‌خواهد رهبران را هدف قرار دهد، آیا بی عدالتی و ظلم در زمین بیشتر از این است؟

وی افزود: مسئولیت ما در قبال مسئله فلسطین توجه، همدردی روحی، قلبی و عاطفی، تضرع، بیان موضع سیاسی و رسانه‌ای و محکومیت است/وظیفه ما مبارزه برای دفع تجاوز به مردم غزه است. تظاهرات هفتگی مردم یمن در زیر آفتاب و در سرما یک حمایت اخلاقی، روانی و عاطفی است.

نصرالله تاکید کرد: شکست اسرائیل تضمینی برای آینده مردم، دولت‌ها و کشورهای این منطقه است.

 ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما