شناسهٔ خبر: 67658495 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مدیرعامل توانیر علت قطعی‌های نقطه‌ای برق را اعلام کرد

اقتصادنیوز: مدیرعامل توانیر اعلام کرد که قطعی‌های نقطه‌ای به طور موقت اتفاق می‌افتد که ناشی از حوادث شبکه و اجتناب ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت توانیر در برنامه تهران ۲۰ گفت: طی یک هفته گذشته، ۳ بار رکورد مصرف بیش از ۷۷ هزار مگاوات را پشت سر گذاشتیم در حالی که این رقم در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار مگاوات بود و حاکی از رشد ۴ هزار مگاواتی است.

خبر مرتبط
چند قبض برق رایگان شد؟/اوج مصرف برق مشخص شد

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که ٣٤ درصد مشترکان خانگی از ابتدای خرداد با کاهش مصرف برق خود، از پاداش صرفه‌جویی بهره مند شدند، گفت: در همین مدت قبض برق ١١ درصد مشترکان نیز رایگان شده است.

او افزود: روز گذشته که جمعه بود، ما ده هزار مگاوات افزایش مصرف نسبت به سال گذشته داشتیم که بخشی از آن به افزایش دما و بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی مربوط می‌شود. 
او ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار مگاوات میزان مصرف کولر هاست که بیش از مصرف کشور مصر است. تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، ۲۰ تا ۴۰ درصد از مصرف برق میکاهد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه با وجود رشد مصرف، برق تامین شده و جداول خاموشی منتشر نخواهد شد گفت: به دلیل حوادث شبکه ممکن است خاموشی‌هایی به طور موقف اتفاق بیفتد که اجتناب ناپذیر هستند و اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما