شناسهٔ خبر: 67658395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بازداشت شبکه داعشی فعال در پاکستان+ جزئیات

اقتصادنیوز: یک شبکه خبری نزدیک به طالبان از بازداشت شبکه داعشی فعال در پاکستان با هدف حمله بر مراسم شیعیان افغانستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «المرصاد» شبکه خبری نزدیک به طالبان ضمن اعلام خبر بازداشت شبکه داعشی فعال در پاکستان گزارش داد: نیروهای ویژه امارت اسلامی، چهارشنبه هفته گذشته با انجام یک عملیات ویژه در ناحیه پنجم شهر کابل، به یک مخفیگاه داعش، تعدادی از اعضای یک شبکه مهم تروریستی را دستگیر کرده‌اند که از آنان مقادیر زیادی اسلحه و مواد انفجاری به دست آمده است.

خبر مرتبط
4 تروریست داعشی در عراق دستگیر شدند

اقتصادنیوز: دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری ۴ تن از عناصر تروریستی داعش خبر داد.

منبع مذکور در ادامه گزارش خود نوشت: بر اساس اسناد به دست آمده، این شبکه تروریستی قصد انجام علمیات مرگبار را در ایام محرم داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئول اصلی این گروه یک افغان است که در بلوچستان پاکستان جذب داعش شده است. در این عملیات فرد دیگری نیز که عامل عملیات تروریستی در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل و در منطقه «کوته سنگی» بوده است، دستگیر شده است.

المرصاد افزوده است از این مخفیگاه همچنین فهرست اسامی برخی از علمای مذهبی، اساتید و شخصیت‌های برجسته مخالف طالبان و برخی سیاستمداران پاکستانی نیز به دست آمده است که در نوبت ترور این گروه قرار داشته‌اند.

لیستی از اهداف تروریستی در یکی از کشورهای همسایه نیز از این عناصر تروریستی به دست آمده است.

برچسب‌ها:

نظر شما