شناسهٔ خبر: 67658016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشگین شهر:

دفاع از ارزش‌های اسلام بر عهده بانوان عفیفه است

مشگین شهر_ امام جمعه مشگین شهر گفت: دفاع از ارزش‌های اسلام بر عهده بانوان عفیف است و باید از این امانت الهی پاسداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار شامگاه شنبه در همایش عفاف و حجاب در میدان آزادی ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا در مشگین شهر اظهار کرد: نقش دفاع از ارزش‌های اسلام بر عهده بانوان است و بانوان باید از این امانت الهی پاسداری کنند.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در دفاع از ارزش‌های اسلامی با تاکید بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر فرزانه انقلاب بر موقعیت و منزلت زنان بسیار تاکید و نقش بانوان را در مسائل دفاعی کمتر از سایر مسائل نمی‌دانند و علاوه بر حضور مستقیم بانوان در این عرصه، بر نقش مادران و همسران در حضور فعال مردان تأکید می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر ارزش حجاب برای زنان جامعه را اولی تر و مهم‌تر برشمرد و گفت: پوشش و حجاب پرتوی از آفرینش الهی است که فلسفۀ وجودی آن حفظ مقام و ساحت مادی و معنوی زن و مرد و زمینه ساز رشد و کمال آنها تا مراتب عالی انسانیت است.

وی به کلمه معنایی حجاب اشاره و بیان کرد: حجاب چهار کلمه است حیا، جهاد، ایمان به حجاب، بصیرت و بانوان عاشورایی بانوان باحیا و حریت است و جهاد بانوان جهاد اکبر یعنی حفظ حجاب و حضور در صحنه‌های اسلامی است.

حجت الاسلام باوقار گفت: تمام تلاش دشمنان اسلام این است که در جوامع اسلامی حجاب زنان را خدشه دار کنند و ما باید با تمام توان از این امانت الهی پاسداری کنیم.

نظر شما