شناسهٔ خبر: 67657962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

قیمت دینار عراق درجا زد؛ قیمت لیر ترکیه و درهم امارات پایین آمد/ تداوم سلطنت قطر بر جهان

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز اغلب قیمت ها روند نزولی را تجربه کردند و پایین آمدند. قیمت درهم امارات هم عقب نشست و با ریزش 26 تومانی که داشت، 15785 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بهترین فرودگان جهان در سال 2024 در حالی معرفی شد که بار دیگر قرعه به نام قطر زده شد و فرودگاه حمد دوحه، پایتخت این کشور در صدر بهترین فرودگاه های حال حاضر جهان قرار گرفت. اتفاقی که البته چندان دور از ذهن نبود و این فرودگاه سال هاست این جایگاه را به خود اختصاص داده است. نکته جالب توجه اما درباره فهرست بهترین فرودگاه های جهان در سال 2024، تغییر رتبه دوم و سوم نسبت به سال گذشته است.

در سال گذشته فرودگاه چوبو سنترایر در ژاپن توانسته بود در رده دوم بهترین فرودگاه های جهان قرار بگیرد و صدر این فهرست را تمام آسیایی کند؛ اما امسال این فرودگاه ژاپنی در رقابت با رقیب آفریقایی خود شکست خورد و جایگاه دوم را به فرودگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی واگذار کرد.

از دیگر نکات مهم فهرست 10 فرودگاه برتر جهان، عدم حضور هیچ فرودگاه اروپایی و حضور تنها یک فرودگاه آمریکایی است.

فرودگاه دوحه با معماری خیرکننده ای که دارد میزبان خطوط هوایی پنج ستاره قطر ایرویز است که هر سال به بیش از 360 هزار پرواز و 30 میلیون مسافر خدمات رسانی می کند. رقابت جذاب فرودگاه ها عاملی شد تا در دور دنیای امروز نگاهی به آخرین قیمت واحد پول رسمی قطر در بازار ارز تهران بیندازیم.

قیمت ریال قطر امروز 23 تیر 1403

امروز قیمت ریال قطر در جریان معاملات بازار ارز تهران 630 تومان عقب نشست و در پایان امروز 16030 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

ریال قطر

قیمت لیر ترکیه در بازار

لیر ترکیه ریزش قیمت را تجربه کرده است و ارزش آن با تجربه افت 20 تومانی، عصر امروز به 1760 تومان رسیده است

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار روند نزولی را تجربه کرده است و با ریزش 26 تومانی که داشت، 15785 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ برابری دلار آمریکا و درهم امارات هم در بازار امروز به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان روز شنبه 23 تیر را با شیب کاهشی نه چندان محسوسی به پایان رساند و 152090تومان قیمت گذاری شد. براساس گزارش اقتصادنیوز، ارزش هر ریال نسبت به دو روز گذشته افت 120 تومانی داشته است.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز بازار شاهد ثبات قیمت دینار عراق بود، ارزی که طی دو هفته اخیر رنج بود و هیچ نوسانی را به ثبت نرسانده بود. ارزش دینار عراق در پایان معاملات به 44 تومان رسید.

این روزها با وارد شدن به ماه محرم، خرید و فروش دینار رونق گرفته است و این اسکناس که با نرخ 40 هزار تا 42 هزار تومان معامله شده بود؛ با خبر آغاز فروش ارز اربعین از 7 مرداد، قیمت دینار مسیر نزولی را در پیش گرفت و به حدود 39 هزار تومان رسید.

منات آذربایجان

نرخ امروز منات آذربایجان

منات آذربایجان امروز در جناح کاهشی بازار حضور داشت و معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به روز پیش، 50 تومان پایین آمد و به 34320 تومان رسید.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان معاملات را با نوسان در دامنه رنج به پایان رساند و با ثباتی که تجربه کرد، 151 تومان قیمت خورد.

قیمت امروز لاری گرجستان

قیمت لاری واحد پول رسمی گرجستان امروز سمت کاهشی بازار ایستاد. هر لاری امروز معاملات را با نرخ 21630 تومان به پایان رساند که کاهش 50 تومانی داشته است.

نرخ امروز بات تایلند

مسیر دور دنیا را از اروپا به شرق آسیا تغییر می دهیم، نقطه ای که در آن قیمت بات تایلند سه تومان پایین آمد و 1616 تومان معامله شد.

بات تایلند

قیمت رینگیت مالزی امروز

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم مسیر کاهشی را در پیش گرفت و با تجربه افت 30 تومانی، 12500 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعالیت جناح کاهشی حکایت دارد و قیمت ها هر کدام به نحوی در مسیر نزولی قدم برداشتند و دینار عراق و درام ارمنستان هم در محدوده رنج باقی ماندند.

نظر شما