شناسهٔ خبر: 67657948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دوربین کنون یا نیکون؟ مقایسه دو برند درجه یک دوربین؟

برای اطلاع از این که دوربین کنون بهتر است یا نیکون باید این2برند معروف را از جوانب مختلف باهم بررسی کرد و سپس تصمیم نهایی را برای خرید بهترین آن گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، این سوال که دوربین کنون بهتر است یا نیکون ذهن کاربران علاقه‌مند به عکاسی را به خود مشغول کرده است زیرا این 2 برند، مطرح و درجه‌یک هستند و با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی که دارند تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کنند.

هنگامی می‌توان تشخیص داد بین دوربین کنون یا نیکون کدام بهتر است و تصمیم نهایی را برای خرید نوع مناسب آن‌ گرفت که این برندها را از جنبه‌های مختلف باهم مقایسه و بررسی کرده با نقاط قوت و ضعف آن‌ها آشنا باشید.

برندهای نیکون و کانن سال‌ها است که درزمینه تولید تجهیزات دیجیتال مانند دوربین فعالیت دارند و به‌دلیل عملکرد مطلوبی که داشته‌اند گاهی این چالش برای متقاضـیان ایجاد می‌شود که دوربین کنون بهتر است یا نیکون و بین محصولات ‌تولیدشده، کدام را باید انتخاب کرد.

باید ازنظر کیفی و عملکردی آن‌ها را بررسی و مقایسه کنید و با توجه به ملاک‌ها و انتظاراتی که دارید انتخاب خود را نهایی کنید. در ادامه به تفاوت‌ محصولات این 2 برند می‌پردازیم‌.

همه‌چیزی که برای ثبت یک عکس باکیفیت به آن نیاز خواهد بود، دوربینی مناسب است و برای افرادی که به‌دنبال پیدا کردن جواب برای این سوال هستند که دوربین کانن بهتر است یا نیکون، قطعا کیفیت تصاویری که با آن‌ها گرفته می‌شود اهمیت دارد.

کیفیت لنز و  ابعاد سنسوری که برای یک دوربین استفاده شده است تاثیر بسزایی بر کیفیت تصاویر ثبت شده با آن دارد. سنسور دوربین‌های DSLR شامل 2 اندازه فول فریم و APS-C هستند که با نگاهی کلی می‌توان متوجه شد که اندازه سنسور در دوربین‌های گران‌قیمت و ارزان مشابه یکدیگر است.

در حالت کلی عکسی که با دوربین DSLR گرفته‌ می‌شود کیفیت و وضوح بیشتری نسب به تصاویر ثبت‌شده با دوربین خانگی دارد اما با مناسب بودن نور محیط و مشابه بودن لنز‌ دوربین‌ها، تفاوت زیادی بین کیفیت عکس‌ها وجود نخواهد داشت.

بنابراین، افرادی که این سوال برای آن‌‌ها مطرح است که کیفیت دوربین کنون بهتر است یا نیکون، باید بدانند که درصورت استفاده از لنزهای مشابه در این 2 دوربین و ایجاد شرایط و نور مناسب برای عکاسی، تفاوت خیلی محسوس و زیادی بین عکس‌های ثبت‌شده با آن‌ها وجود نخواهد داشت.

دوربین کنون یا نیکون؟ مقایسه دو برند درجه یک دوربین؟

فرق دوربین کنون و نیکون ازنظر کیفیت فیلم‌برداری نیز مسئله مهمی برای متقاضیان آن‌ها است که برای مشخص شدن دقیق این تفاوت باید به بررسی و مقایسه دوربین‌‌هایی با قیمت متفاوت پرداخته شود.

با مقایسه دوربین‌های گران‌قیمت برند کنون با مدل‌های بالارده نیکون می‌توان به کیفیت فیلم‌برداری مشابه آن‌‌ها پی‌ برد و ازاین‌نظر تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد اما هنگامی که دوربین‌های ارزان‌قیمت این تولیدکنندگان بررسی می‌شود، شاهد کیفیتی متفاوت خواهیم بود.

دوربین‌های ارزان‌تر کنون با داشتن آپشن‌ها و تنظیمات مختلف برای بالا بردن کیفیت فیلم‌برداری، قادر به ثبت فیلم‌هایی باکیفیت هستند اما دوربین‌های نیکون این ویژگی را نداشته و ازاین‌نظر عملکردی ضعیف‌تر دارند.

بنابراین، افرادی که بودجه کمی دارند اما کیفیت فیلم‌برداری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد و درگیر این مسئله هستند که دوربین کنون بهتر است یا نیکون، می‌توانند مدل‌های کنون را انتخاب کنند و با استفاده از تنظیماتی که دارد فیلم‌هایی با وضوح و کیفیت بالا ثبت کنند.

بررسی لوازم جانبی نیز برای خرید دوربین نیکون یا کنون اهمیت دارد و مسئله‌ای کمک‌‌کننده برای انتخابی مطمئن‌تر است. این 2 برند از بهترین قطعات و لوازم ساخته شده‌اند و ازاین‌لحاظ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد و می‌توان با خیال راحت هرکدام را انتخاب کرد.

وضعیت برندهای نیکون و کانن ازنظر تجهیزات جانبی یکسان است و برتری نسبت به یکدیگر ندارد. اما توجه به این نکته ضرورت دارد که برخی از لوازم این دوربین‌ها تنها مختص به آن‌ها است و امکان استفاده به‌جای همدیگر را ندارد. برای مثال، لنزهای کنون و فلش‌های نیکون تنها برای دوربین‌‌های برند خود کاربرد دارند.

بنابراین، اگر به لوازم جانبی دوربین اهمیت زیادی می‌دهید و این سوال برای‌تان مطرح است که ازاین‌لحاظ دوربین کنون بهتر است یا نیکون، می‌توانید هرکدام از این برندها را انتخاب کنید زیرا قطعات آن‌ها توسط تولیدکنندگان مطرح دیگری مانند سیگما و تامرون ساخته می‌شوند.

معمولا دوربین‌های DSLR نمایشگری دارند که امکان تنظیم دوربین یا مشاهده عکس‌ها با آن وجود دارد. صفحه‌هایی که چرخنده و محرک هستند آپشن‌های بیشتری داشته و گران‌تر هستند و امکاناتی مانند عکاسی به‌صورت سلفی را دارند.

با بررسی دوربین نیکون یا کانن ازلحاظ نمایشگر نیز می‌توان متوجه شد که تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و با نمایشگرهای لمسی یا تاچی که در محصولات این برندها وجود دارد می‌توان از قابلیت‌های مختلفی که دارند بهره‌مند شد.

دوربین کنون یا نیکون؟ مقایسه دو برند درجه یک دوربین؟

یکی از موارد دیگری که کاربران برای رسیدن به پاسخ سوال دوربین کنون بهتر است یا نیکون بررسی می‌کنند، قیمت محصولات این برندها است که به‌دلیل تنوع مدل‌های تولیدشده قیمتی مختلف نیز دارند و پرچمداران هر 2 برند گران‌قیمت هستند.

بررسی قیمت مدل‌های مختلف دوربین‌ عکاسی نیکون و کانن این نتیجه را داشته است که محصولات برند نیکون ارزان‌تر هستند اما اختلاف قیمتی که بین آن و کنون وجود دارد خیلی جزئی است و نمی‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب آن باشد.

برای این‌که بتوان تشخیص داد که دوربین کنون بهتر است یا نیکون، بررسی راحتی آن‌ها نیز اهمیت دارد و به عکس‌برداری کمک می‌کند. دوربین کنون با داشتن اشاره‌گری کاربردی برای تنظیم ساده و سریع نقطه فوکوس خودکار و بهره‌مندی از یک کنترلر در کنار دکمه شاتر، دوربینی راحت و خوش‌دست محسوب می‌شود و ازاین‌نظر نیز تفاوت زیادی با نیکون ندارد.

دوربین‌های نیکون 2 کنترلر در بالا و پشت دارند و وجود یک کنترلر چندمنظوره دیگر در قسمت پشتی دوربین نیز سبب راحتی بیشتر برای دسترسی به امکانات مختلف و عکاسی حرفه‌ای شده است. همچنین دریک طرف دوربین‌های این برند نیز دکمه‌های تنظیم فوکوس، باز کردن لنز، جبران نوردهی و تنظیم زوم نیز وجود دارد.

بنابراین، اگر راحتی و خوش‌دست بودن دوربین برای‌تان اهمیت دارد و این سوال در ذهن‌تان مطرح شده است که دوربین کانن بهتره یا نیکون، خوب است بدانید که بین این 2 برند تفاوت زیادی وجود ندارد و با عادت کردن به هرکدام احساس راحتی خواهید کرد.

اگر ویژگی‌ و جذابیت‌‌ دوربین‌های کانن یا نیکون باعث شده است که مجذوب آن‌ها شوید اما همچنان مردد هستید که کدام برند بهتر است، بررسی مزایای هرکدام از آن‌ها می‌تواند به انتخابی بهتر کمک کند. مهم‌ترین مزیت‌هایی که دوربین‌های برند کنون دارند عبارت‌اند از:

دوربین کنون یا نیکون؟ مقایسه دو برند درجه یک دوربین؟

با مطرح شدن این سوال برای کاربران که دوربین کنون بهتر است یا نیکون، توصیه برخی از افراد انتخاب برند نیکون است زیرا دوربین‌های آن با داشتن مزایا و ویژگی‌های مثبت مورد توجه علاقه‌مندان به عکاسی قرار گرفته‌اند.

آشنایی با مزایای دوربین‌های این برند به انتخاب نهایی بین نیکون یا کانن کمک می‌کند که مهم‌ترين آن‌ها عبارت‌اند از:

ممکن است که جواب پرسش دوربین عکاسی نیکون بهتر است یا کنون برای هر فردی متفاوت باشد زیرا هر شخصی برای انتخاب دوربین مناسب خود معیار و ملاک‌هایی دارد و نمی‌توان با قاطعیت گفت محصولات کدام‌یک از این 2 برند بهتر است. درهرصورت این 2 برند مطرح و محبوب هستند و عملکرد و کارایی دوربین‌های تولیدشده ‌آن‌ها مناسب است اما مسئله مهمی که وجود دارد، خرید دوربین‌ کانن یا نیکون از مراجع معتبری است که محصولات اصلی و باکیفیت را عرضه می‌کنند. تکنولایف فروشگاهی معتبر و مورد اطمینان کاربران است که انواع مدل‌های دوربین عکاسی کنون و نیکون را با ضمانت اصالت عرضه می‌کند و به‌دلیل فروش مستقیم و حذف واسطه‌ها و بسیاری از هزینه‌های اضافی محصولات خود را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. با مراجعه به سایت تکنولایف و بررسی و مقایسه مدل‌های این برند‌های معروف می‌توان خیلی راحت‌تر و بهتر تصمیم گرفت که دوربین عکاسی کانن بهتره یا نیکون و در نهایت خرید خود را با آگاهی و هوشمندی بیشتر انجام داد و با انتخابی درست، لحظات ناب خود را با لذتی بیشتر به‌ تصویر کشید و ثبت کرد.

نظر شما