شناسهٔ خبر: 67657746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در قزوین

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جلیلوند اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ درصد سطح برنامه ابلاغی کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه ابلاغی کشت برای سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار در این طرح برای استان تعیین شده که تاکنون ۱۲۲ هزار و ۷۳۸ هکتار یعنی بیشتر از برنامه ابلاغی کشت انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته است.

جلیلوند یادآور شد: این طرح در شش شهرستان و ۴۳۱ روستای استان در حال اجرا است و چهار هزار و ۲۷۵ کشاورز طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارها هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین تاکنون ۱۸۸ برنامه آموزشی ترویجی برای کشاورزان برگزار که چهار هزار و ۶۷۲ نفر روز در این برنامه ها حضور داشته اند و به ۱۱ هزار و ۷۵۲ نفر روز نیز آموزشهای انفرادی داده شده است.

نظر شما