شناسهٔ خبر: 67657563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اصفهان:

زاینده‌رود در آستانه احیاست

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: با اجرای عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مرتضوی عصر امروز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: در اوایل دولت نهم طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران مطرح شد اما پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

وی ادامه داد: این اقدام بسیار مهم در دولت سیزدهم و با رویکرد شجاعانه شهید جمهور آیت الله رئیسی آغاز شد، به راستی که این شهید بزرگوار در عرصه‌های سخت و غیرممکن قدم می‌گذاشت که دیگران از ورود به این عرصه‌ها ترس و دلهره داشتند.

مرتضوی با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری، گفت: در این دیدار رهبر انقلاب نگاه مجددی را به سیره رفتاری شهید جمهور داشتند که رویکرد ویژه و ارزشمندی بود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دو شخصیتی هستند که رهبر انقلاب بارها در خصوص سلوک رفتاری و شخصیت این دو بزرگوار سخن گفتند و تأکید می‌کنند که هر دو شهید والامقام الگوهای بی‌نظیر و قابل اتکایی برای مدیران و خادمان مردم هستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این برای ما افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب این دولت را به عنوان دولت کار، امید و حرکت معرفی کردند و خداوند را شاکریم که در این دولت به ما فرصت فعالیت و خدمت به مردم داده شد.

وی ادامه داد: شهید جمهور آیت الله رئیسی شخصیت ممتاز و متفاوتی داشت که وقتی به سیره رفتاری ایشان نگاه می‌کنیم رویکرد آسمانی و سلوک رفتار معنوی را در می‌یابیم.

مرتضوی خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان، اظهار داشت: تا مادامی که هر کدام از ما توفیق خدمت به مردم را داریم بایستی خود را در یک دوی امدادی تصور کنیم.

وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، گفت: در تحویل و تحولات امور به دولت چهاردم نباید مسیر خدمت‌رسانی به مردم خدشه‌دار شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: نظارت‌ها مختل نشود و تا آخرین دقایق و ثانیه‌ها دست از تلاش و خدمت به مردم برنداریم.

وی ادامه داد: از این لحظات باقی مانده به نحو احسنت استفاده کنیم و ذره‌ای در پیگیری امور مردم تعلل نکنیم زیرا هیچ‌گونه کوتاهی از مدیران، فرمانداران و مسؤولان در آستانه تحویل و تحولات دولت آینده پذیرفتنی نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مدیریت استان نیز لحظه‌ای از پیگیری امور مردم غافل نشده است و بر خود واجب می‌دانیم که چالش‌های مردم را تا لحظه آخر رفع کنیم.

وی افزود: پیگیری انجام مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان نیز با جدیت دنبال می‌شود و در خصوص این موضوع با سطح ملی در تعامل هستیم.

استاندار اصفهان گفت: پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم تمرکز شد تا به سامان برسند در این دولت آغاز نشده و طرح‌های زمین مانده دولت‌های گذشته بود، با این حال با تمام توان تلاش کردیم تا این پروژه‌ها به ثمر برسند و همچنین خود را نسبت به تکمیل این پروژه‌ها تا آخرین روز خدمت موظف می‌دانیم.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کنگره بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی را در پیش داریم لذا از همین روزها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بضاعت‌های استان به میدان بیایید و اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم از همه دست‌اندرکاران انتخابات‌های اخیر از جمله دو مرحله‌ٔ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تقدیر و قدردانی کنم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری بسیار دلگرم کنند بود که از این رو از مردم فهیم استان نیز صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

مرتضوی اظهار داشت: شرکت‌های برق و آب استان درایت لازم را داشته باشند و بدون هماهنگی قبلی در هیچ حوزه اقتصادی قطعی برق نداشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: دولت بعدی بایستی بر ریل مطمئن سوار شود از این رو ضروری است بستر را به نحوی تعیین کنیم تا مدیران آینده اولویت‌های استان را بدانند و از این موضوع استفاده کنند.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن نیز گفت: جلسات هفتگی مسکن استان ترک نشده و انتظار می‌رود در روزهای آینده با تلاشی دو چندان این طرح در مسیر تکمیل و اجرا قرار بگیرد.

نظر شما