شناسهٔ خبر: 67657529 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

مجالس امام حسین (ع) درس ایستادگی مقابل ظلم را به ما می آموزد

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مجالس امام حسین (ع) درس بزرگ ایستادگی مقابل ظلم و ستم را به ما می آموزد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله رضا رمضانی عصر شنبه در مراسم روز هفتم ماه محرم که در شبستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که ما را به مقام محمود برساند و توفیق خون‌خواهی اهل بیت (ع) را در کنار امامی که هدایت‌گر است، داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه یک معنای ظهور این است که در قلوب مؤمنان و شیعیان به واسطه حق تجلی می‌کند و شیعیان درک بیشتری از مقام امام معصوم (ع) و ولی خدا پیدا می‌کنند، تصریح کرد: ظهور به معنای غلبه قدرت جبهه حق بر جبهه باطل است و باطل از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: بعد از ظهور امام زمان (عج) دیگر زمان تقیه نیست و در آن زمان حق گفته می‌شود و امام زمان (ع) اسرار و معارف الهی را بیان می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دین، تجلی حق تعالی و دارای جمال و جلال است، افزود: یک زائر واقعی امام حسین (ع)، همواره از خداوند درخواست می‌کند که انتقام آن حضرت را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه بعضی‌ها به غلط، دین و زیارت عاشورا را خشن معرفی می‌کنند، اضافه کرد: هیچ دین و پیامبری برای خشونت نیامده است؛ بعضی می‌خواهند این سو استفاده را داشته باشند که برخی از ادیان برای خشونت آمده‌اند که در واقع اصلاً چنین چیزی درست نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در غرب و اروپا به اشتباه این‌گونه عنوان می‌کنند که پیامبر اکرم (ص) در حدود ۸ سال حدود ۷۵ جنگ در مدینه به راه انداخته است، اضافه کرد: اولاً به پیامبر اکرم (ص) اجازه جهاد و مقاومت داده شده بود؛ ثانیاً بعضی از این جنگ‌ها با چندین عملیات همراه بوده که با احتساب این عملیات‌ها به غلط می‌گویند این تعداد جنگ به راه افتاده است.

آیت‌الله رمضانی جنگ با مشرکین، جنگ با اهل کتاب پیمان‌شکن و جنگ با کفار و الحاد را از جنگ‌های پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) هیچگاه شروع کننده جنگ‌ها نبوده و همواره برای دفاع از دین خدا و مردم به میدان جنگ رفته است.

وی با بیان اینکه دفاع در جنگ امری فطری بوده که در آیات نیز به آن اشاره شده است، ابراز کرد: در طول تاریخ جبهه حق و عدالت در برابر ظلم بوده و حضرت مهدی (عج) می‌آیند تا ظلم را از بین ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه با تأکید بر اینکه در برابر کسانی که می‌خواهند دنیا را به بردگی بکشانند باید ایستادگی کرد، تصریح کرد: اسلام برای معنویت، تکامل، عقلانیت، هدایت و عدالت آمده و پیامبر اکرم (ص) جلوی بردگی ایستاد.

وی افزود: در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین بسیاری از سرخ‌پوستان و سیاه‌پوستان در گذشته به دلیل نگاه بردگی کشته شدند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه اسلام دین رحمت است اما منافاتی در برابر ظلم و ستم ندارد، اظهار کرد: در برابر ظالم نباید سازش داشت و باید نسبت به استکبار موضع قدرتمندانه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مسلمانان امروز در دنیا با عزت زندگی می‌کنند و امام خمینی (ره) فهم جدیدی از عقلانیت و قدرت اسلام به ما معرفی کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) هیچگاه با ظالمان بیعت نمی‌کردند و زیارت عاشورا به ما می‌آموزد نباید با ستمکاران بیعت کنیم، تصریح کرد: مجالس امام حسین (ع)، درس بزرگ ایستادگی در برابر ظلم و ستم را به ما می‌آموزند.

وی اضافه کرد: امروز در حال طی کردن مسیر جهانی شدن هستیم و کسی موفق است که اصول کرامت و عدالت را به خوبی معرفی کند که این موضوع در غرب وجود ندارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد رسانه‌ها در اختیار امپراطوری رسانه‌ای دولت‌های متخاصم است، گفت: اگر ادبیات اسلامی در دنیا پیاده شود، فاتح دنیا خواهیم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پایان با تأکید بر اینکه یکی از حقوق نسبت به اهل‌بیت (ع) حق معرفت است و ما باید معرفت‌مان را نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر کنیم، افزود: اگر این معرفت درست ادا نشود حیات و مرگ ما مختل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما