شناسهٔ خبر: 67657049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

عرضه ارز اربعین از هفتم مرداد/عرضه دینار بدون کد «سماح»

19 دی آنلاین: رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در راستای تکریم زوار اربعین حسینی، آماده‌ایم از هفتم مردادماه ارز اربعین را از طریق شعبات منتخب هفت بانک عامل در سراسر کشور به زائران عتبات عالیات عرضه کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «محمدرضا فرزین» در حاشیه جلسه ستاد اربعین افزود: یکی از نقاط ضعف عرضه ارز زیارتی در سال گذشته، دیر بودن زمان عرضه بود، به این دلیل که برخی زائران زودتر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند. اما امسال زمان عرضه را نزدیک‌به یک ماه زودتر اعلام کردیم.
وی بیان‌داشت: سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد، اما امسال بانک مرکزی و بانک‌های عامل این آمادگی را دارند تا بدون ارائه کد سماح، ارز اربعین را عرضه کنندغ هرچند این موضوع به تصمیم‌گیری ستاد اربعین بستگی دارد.
به گفته این مقام مسئول، زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند پس از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌های عامل برگردانند.
وی تصریح‌کرد: زوار پنج سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰هزار دینار به قیمت ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند.
طبق اعلام بانک مرکزی فروش ارز به زائرین بالای پنج سال از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه "نظارت ارز (سنا)" در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» (کد سرفصل ۵۰) و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه امکان‌پذیر است.

نظر شما