شناسهٔ خبر: 67656776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

وزیر ارشاد: انتصاب‌های خانوادگی در وزارت ارشاد کذب است

وزیر ارشاد درباره اخباری که در خصوص انتصاب‌های خانوادگی در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: ما در وزارت فرهنگ، طبق قاعده، کار کرده‌ایم. ما دولتی هستیم که ۳ سال و نیم فعالیت کردیم و نه ۸ سال!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اخباری که در خصوص انتصاب‌های خانوادگی در فضای مجازی مطرح شده است، توضیح داد: ما در وزارت فرهنگ، طبق قاعده، کار کرده‌ایم. دوستان روز گذشته دراین‌باره پاسخ دادند و آن را تکذیب کردند.

محمدمهدی اسماعیلی بعد از آیین «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش درباره جذب ۴۰۰ نیروی رسمی و الزام تعدادی از نیروهای این وزارتخانه برای بازنشستگی، اعلام کرد: موضوع جذب ۴۰۰ نیرو از سال گذشته مطرح شده و انتقادهایی هم همان زمان نسبت به آن وجود داشت. امسال فرایند جذب نیرو در دولت انجام شده و تا این روزها ادامه داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اخباری که در خصوص انتصاب‌های خانوادگی در فضای مجازی مطرح شده است، توضیح داد: ما در وزارت فرهنگ، طبق قاعده کار کرده‌ایم. ما دولتی هستیم که ۳ سال و نیم فعالیت کردیم و نه ۸ سال! در این دوره اسنادی ابلاغ می‌شود و باید بر اساس آن اسناد ساختاری شکل بگیرد، ما کار غیرمتعارفی نداشتیم. دوستان روز گذشته دراین‌باره پاسخ دادند. این مدل ابراز علاقه‌ها در پایان دولت‌ها همیشه بوده و خداوند به همه ما تقوای لازم و توجه به عواقب اظهارنظرهای نادرست را عنایت کند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه انتصابی وجود نداشته است؟ اعلام کرد: «پاسخش داده شده است.»

روز گذشته، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این موضوع گفته بود: «یک اکانت جعلی با دو فالوئر! خبر استخدام افراد در روزهای پایانی دولت شهید رئیسی منتشر کرد که در سطح وسیع در کانال ها منتشر شد.

بر اساس پیگیری‌هایی که از سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم، درخواست وزیر فرهنگ برای استخدام داماد ایشان کذب محض است و چنین چیزی از اساس وجود خارجی ندارد.

امیدواریم دستگاه قضایی تکلیف کسانی که تا این اندازه ناشیانه با حساب جعلی دروغ‌سازی می‌کنند و با صرف هزینه گزاف همان دروغ را در سطح وسیع منتشر می‌کنند، مشخص شود.

 

هر کلاس درسی یک کتابخانه داشته باشد

اسماعیلی درباره لزوم توزیع کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دنبال این بودیم که هر کلاس درسی یک کتابخانه داشته باشد، در حال برگرداندن پست کتابدار به مدارس هستیم. تقریبا ۱۲۰ هزار مدرسه داریم و حدود ۸۰ هزار مدرسه با کلاس‌های بالا داریم که تلاش می‌شود به کتابخانه‌های این مدارس کتاب رسیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین درباره شنیده‌هایی مبنی بر اینکه برخی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه مدتی است سر کار حضور ندارند، گفت: یک مورد هم نداشتیم. اگر هست به ما بگویید، خلاف حرف‌هایی که زده می‌شود، تا ساعت آخر می‌توانیم عزل کنیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره تاخیر افتتاحیه کارخانه کاغذ زاگرس نیز توضیح داد: این کارخانه مشکل برق دارد؛ این کارخانه در حد یک شهر است. این مشکل در استان در حال حل شدن است. فکر می‌کنم فصلی که اوج مصرف برق است را که پشت سر بگذاریم، کارخانه وارد تولید شود. مشکل تسهیلات نداریم و تنها مشکل برق است.

 

منبع: ایرنا

نظر شما