شناسهٔ خبر: 67656717 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

فوری / سورپرایز بانک رفاه برای بازنشسته ها | شروع ثبت نام وام 300 میلیون تومانی بدون سود در طرح کارگشا

به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، کارفرمایانی که حقوق و مزایای کارکنان خود را از طریق بانک رفاه کارگران می‌پردازند، امکان درخواست طرح تسهیلاتی «کارگشا» را دارند. همچنین این افراد باید واریز حق بیمه کارفرمایی را از طریق درگاه بانک رفاه کارگران انجام بدهند، می‌توانند برای این وام تقاضا بدهند. ضمنا باید واریز حق بیمه کارفرمایی نیز از طریق همین حساب بانک رفاه پرداخت شود تا امکان درخواست برای تسهیلات مذکور را داشته باشند.

صاحب‌خبر -
کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خدماتی که مشتری بانک رفاه کارگران بوده و نیازمند دریافت وام هستند، امکان درخواست برای وام طرح «کارگشا» را دارند.

 به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، کارفرمایانی که حقوق و مزایای کارکنان خود را از طریق بانک رفاه کارگران می‌پردازند، امکان درخواست طرح تسهیلاتی «کارگشا» را دارند. همچنین این افراد باید واریز حق بیمه کارفرمایی را از طریق درگاه بانک رفاه کارگران انجام بدهند، می‌توانند برای این وام تقاضا بدهند. ضمنا باید واریز حق بیمه کارفرمایی نیز از طریق همین حساب بانک رفاه پرداخت شود تا امکان درخواست برای تسهیلات مذکور را داشته باشند.

علاوه بر کارفرمایان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و همچنین بیمارستان‌های خصوصی در صورتی که حقوق و مزایای کارکنان خود را از طریق بانک رفاه پرداخت کنند، امکان درخواست وام طرح کارگشا را دارند.
سقف این وام 300 میلیون تومان اعلام شده و بدون سود است. البته وام گیرندگان بعد از دریافت باید کارمزد چهار درصدی را بپردازند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مذکور 24 ماه اعلام شده است. میزان اقساط تسهیلات با توجه به سقف وام، نرخ سود و زمان پرداخت اقساط 13 میلیون و 27 هزار و 477 تومان است. کل سود تسهیلات نیز به 12 میلیون و 659 هزار و 440 تومان می‌رسد.
وام کارگشا چه مزایایی دارد؟
این طرح به دلیل داشتن بهره مندی هر ماهه از تسهیلات ویژه به منظور تامین سرمایه در گردش، امکان استفاده کارکنان تحت پوشش از آن و تامین مالی آسان سرمایه در گردش بدون نیاز به ایجاد میانگین چند ماهه مورد توجه است. از دیگر مزایای طرح مذکور می‌توان به اعطای تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان به کارکنان تحت پوشش و امکان پرداخت حق بیمه بدون محدودیت برای دارندگان کارت‌های بانک رفاه کارگران اشاره کرد./کاماپرس

متقاضیان تسهیلات بانکی بخوانند

برخی بانک‌ها برای متقاضیان شرایطی ایجاد کرده‌اند تا بتوانند طی 2 تا 3 روز تسهیلات بانکی دریافت کنند. نحوه دریافت وام فوری نیاز به شرایط و ضوابطی دارد که متقاضیان باید آنها را رعایت کنند. پرداخت وام فوری از سوی بانک‌ها دارای شرایط و پیچیدگی‌های زیادی نیست، اما در بیشتر مواقع متقاضیان به دلیل نداشتن شرایط لازم از دریافت این تسهیلات بانکی باز می‌مانند.

در حال حاضر بیشتر بانک‌ها وام فوری را پرداخت می‌کنند و در بانک‌های دولتی و خصوصی نحوه دریافت وام فوری دارای شباهت‌های بسیاری است.

یکی از مواردی که متقاضیان وام فوری باید بدانند این است که سود این وام‌ها نسبت به سایر وام‌ها بالاتر بوده و در بازپرداخت باید رقم بیشتری به بانک پرداخت شود.

البته برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی وام فوری را به صورت قرض الحسنه به متقاضیان با سود پایین پرداخت می‌کنند که رقم این وام بسیار پایین بود و بیشتر برای رفع مسایل کوچک و ضروری کاربرد دارد.

مهمترین کاربردهای وام فوری

یکی از مهمترین کاربردهای وام فوری این است که می‌تواند بخشی از نیازهای افراد به نقدینگی را در تنگناهای مالی تامین کند. برای مثال بیشتر متقاضیان از وام فوری برای خرید خودرو، تامین منابع برای خرید ملک و... استفاده می‌کنند.

نحوه دریافت وام فوری به این صورت است که افراد می‌توانند بدون داشتن حساب سپرده قبلی در بانک مذکور، با داشتن ضامن معتبر و یا وثیقه قابل اتکاء به شعب بانک مراجعه کرده و مراحل اولیه دریافت وام را انجام دهند.

دو روش برای دریافت وام‌های فوری مطرح است: اولین روش، وام‌های فوری است که توسط بانک‌ها ارائه می‌شود و دومین روش، خرید و فروش وام‌ است.

متقاضیانی که تمایل دارند از بانک‌ها وام فوری دریافت کنند باید ضامن مورد اعتماد، مدارک ملکی و یا ایجاد یک گردش حساب معتبر را در دستور کار قرار دهند. افراد متقاضی می‌توانند با سپرده‌گذاری، مبلغ بیشتری را به عنوان وام دریافت دارند. این نوع وام‌ها می‌توانند شامل وام‌های خرید، ازدواج، مسکن، قرض‌الحسنه و غیره باشند، با این تفاوت که بانک‌ها آن‌ها را سریع‌تر پرداخت کرده و معمولاً دوره بازپرداخت آن‌ها کوتاه‌تر است.

روش دومی که در نظر گرفته می‌شود، خرید وام فوری است. بسیاری از مشتریان بانک‌ها با وجود داشتن اعتبار بالا و گردش حساب مناسب تمایلی به دریافت وام ندارند. این گروه برای دست یابی به سود بیشتر وام خود را به متقاضیان دیگر می‌فروشند. البته این روش خطرهای بسیاری مانند کلاهبرداری، دورزدن مشتری و ... را دارد که متقاضیان باید به آن توجه کنند.

به طور کلی میزان و مبلغ وام فوری در بانک‌های دولتی و خصوصی رقم چندان بالایی نیست و این مبلغ می‌تواند بیشتر نیازهای کوچک و فوری افراد را تامین کند./اقتصادآنلاین

نظر شما