شناسهٔ خبر: 67656587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تظاهرات بزرگ لبیک یا اقصی در پاکستان

هزاران نفر از هواداران فلسطین امروز در شهر راولپندی پاکستان با حضور در تظاهرات «لبیک یا اقصی» ضمن ابراز همبستگی با مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات اسرائیل خواستار کمک همه جانبه دولت پاکستان به فلسطینیان شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، تظاهرات بزرگ حمایت از غزه به اهتمام حزب جنبش لبیک امروز در شهر راولپندی در مجاورت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شد و تظاهرکنندگان اعلام کردند که تا زمان پذیرش مطالبات از سوی دولت، دست به تحصن خواهند زد.

میدان فیض آباد که جاده اصلی منتهی به شهر اسلام‌آباد قرار دارد، هم اکنون توسط هزاران نفر از حامیان فلسطین بسته شده و آنان شعارهای لبیک یا اقصی و لبیک یا غزه سرمی دهند.

سعد حسین، رهبر حزب جنبش تحریک به عنوان سخنران اصلی تظاهرات همبستگی با غزه اعلام کرد که ما سه مطالبه از دولت پاکستان داریم که شامل ارسال فوری دارو و مواد غذایی برای مردم غزه، تحریم کالاهای اسرائیلی و متحدانش به طور رسمی از سوی دولت پاکستان و قرار دادن نام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در فهرست تروریسم می‌شود.

دانلود

وی افزود: مردم پاکستان وفادار به آرمان‌های ملت فلسطین هستند و دولت ما باید به طور رسمی علیه اسرائیل اعلام نبرد کند.

سعد حسین تاکید کرد: حمایت از فلسطین در خون ما مردم پاکستان است و ما هرگز در برابر سازش با اسرائیل و سکوت برابر جنایات این رژیم نامشروع سکوت نخواهیم کرد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

دانلود

نظر شما