شناسهٔ خبر: 67656582 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

امتیاز ویژه اسنپ برای این گروه از دختران

هدف از اجرای این طرح مهارت‌آموزی و توان‌افزایی دختران بالای ۱۸ سال ترخیص‌شده از سازمان بهزیستی است.

صاحب‌خبر -
روزنو :

برترین‌ها: هفدهمین طرح نیکوکاری‌ ​اسنپ‌کلاب به «تجهیز کارگاه مهارت‌آموزی برای دختران ترخیص‌شده از سازمان بهزیستی» با همکاری بنیاد خیریه‌ «روشنای امید ایرانیان» اختصاص یافته است. به گزارش روابط عمومی اسنپ، هدف از اجرای این طرح مهارت‌آموزی و توان‌افزایی دختران بالای ۱۸ سال ترخیص‌شده از سازمان بهزیستی است.

مهرت مهارت‌آفرین است

ترخیص دختران از سازمان بهزیستی و مراکز نگهداری در سن ۱۸ سالگی و ساختن زندگی مستقل فرایندی دشوار است. این دختران با چالش‌های بسیاری از جمله تأمین هزینه‌های اسکان، کسب درآمد برای گذران زندگی، حضور فعال در جامعه و شکل‌دادن ارتباطات اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

امتیاز ویژه اسنپ برای این گروه از دختران

پروژه‌ جدید بنیاد خیریه‌ روشنای امید ساخت و تجهیز ساختمانی دو طبقه با حدود هزار متر زیربنا است. طبقه‌ بالای آن برای اقامت و طبقه‌ همکف آن برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی با هدف اشتغال و کسب درآمد دختران تحت پوشش این خیریه‌ در نظر گرفته شده است. این بخش ساختمان پس از تکمیل و تجهیز نهایی شامل کارگاه‌های صنایع‌ دستی، کامپیوتر، خیاطی، آشپزی و کتابخانه خواهد بود.

بخش مسئولیت اجتماعی اسنپ قصد دارد در طرح جدید نیکوکاری‌کلاب با همراهی کاربران این سوپراپ در تأمین هزینه‌های تجهیز کارگاه‌های مهارت‌آموزی مشارکت کند تا فرصت آموزش، کسب مهارت و یافتن شغل مناسب برای این دختران فراهم شود.

روشنای امید، سرپناهی برای دختران ترخیص‌شده از سازمان بهزیستی

بنیاد خیریه‌ «روشنای امید ایرانیان» سازمان مردم‌نهادی است که از ۱۳۹۴ در زمینه‌ حمایت و توان‌افزایی افراد ترخیص‌شده از سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند. این بنیاد خدماتی در دو حوزه‌ توسعه‌ فردی و اجتماعی و توسعه‌ اقتصادی به آنان ارائه می‌دهد. این خدمات شامل اسکان، مددکاری، خدمات پزشکی و روانشناسی، آموزش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار و ازدواج و تشکیل خانواده می‌شود.

نحوه‌​ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

کاربران اسنپ می‌​توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ​‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران، مبلغ ۴ هزار تومان به تجهیز کارگاه مهارت‌آموزی برای دختران ترخیص‌شده از بهزیستی کمک می​‌کند. کاربران اسنپ‌کلاب برای مشارکت در این طرح می‌توانند از صفحه اصلی سوپراپ اسنپ وارد اسنپ کلاب شوند و در بخش نیکوکاری امتیازهای خود را به این طرح اختصاص دهند.

نظر شما