شناسهٔ خبر: 67656382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰۳۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزوده‌شدن ۲ هزار و ۳۴مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، فرشاد مقیمی، ظهرامروز، در دیدار با صنعتگران بروجرد در فرمانداری ویژه این شهرستان گفت: 828 مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی کشور سالانه تولید و به شبکه برق تحویل می‌شود.

وی افزود: 613 مگاوات پروژه در دست اجرا است  وهمچنین در راستای تولید انرژی پاک 24 مگاوات برق در داخل شهرک‌ها تولید می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: طرح‌های اجرایی در شهرک‌های صنعتی تا پایان امسال بررسی می‌شود و میزان آب، برق و گاز مشخص و مشکلات آن‌ها پیگیری خواهد شد.

مقیمی بیان کرد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تا پایان مردادماه سال جاری صادر می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای استقرار گمرک و احداث باسکول تا 20 مردادماه تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره 2 بروجرد و منطقه ویژه اقتصادی مانند آسفالت و روشنایی در سطح ملی انجام می‌شود. هدف به سرانجام رسیدن پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی است و کارگروه پایش به‌صورت مستمر اقدامات را رصد، بررسی و پیگیری می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه برای جلب مشارکت مردم در تولید و صنعت نیاز به مدل های جدید داریم، افزود: چند مدل احصا شده‌است که مورد استقبال خوبی قرار گرفته‌است.

وی با تأکید به اینکه لرستان در بخش صنایع غذایی حاصلخیز است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش موفق خواهد بود و در شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه نیز از این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها استقبال می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 هزار و 34مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور در سال گذشته اضافه شد که یک‌هزار و 144مگاوات معادل 56 درصد آن حاصل تلاش بخش صنعت است.

انتهای پیام/645

برچسب‌ها:

نظر شما