شناسهٔ خبر: 67656063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

ثبت ملی ۷۲ پرونده آثار تاریخی‌فرهنگی موزه‌های آستان قدس رضوی و وقف در فهرست میراث‌فرهنگی منقول کشور

محمدعلی علی نژاد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد ۷۲ پرونده آثار تاریخی‌فرهنگی موزه‌های آستان قدس رضوی، موزه وقف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و در فهرست میراث‌فرهنگی منقول کشور ثبت ملی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، سید جواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث‌فرهنگی منقول کشور که به میزبانی مشترک آستان قدس رضوی و این اداره‌کل در محل موزه قرآن آستان قدس رضوی تشکیل برگزار شد، تعداد ۷۲ پرونده اثار تاریخی‌فرهنگی موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه وقف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و در فهرست میراث فرهنگی منقول کشور ثبت شد.

علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی نیز در این جلسه با اشاره به نفاست و اصالت اشیای تاریخی موجود در مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: وجود بسیاری از ارزش‌های پنهان این آثار گویای ارادتمندی واقفان و سازندگان به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) بوده و این خود بخش عمده‌ای از میراث‌فرهنگی رضوی و متعلق به همه علاقه‌مندان به حریم قدسی رضوی است.

او ادامه داد: در این جلسه تعداد ۵۶ اثر نفیس موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی و تعداد ۱۶ اثر نفیس موجود در موزه اوقاف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی مورد تایید به منظور ثبت ملی در فهرست میراث فرهنگی منقول کشور قرار گرفت.

تعداد۱۸۳ اثر در استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی منقول کشور ثبت شده که از این تعداد ۱۲۲ اثر آن موبوط به آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما