شناسهٔ خبر: 67656058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

علیرضا بیرانوند درس عبرت خودش و دیگران/ دعوا سر پولی که مال هیچ‌کدام از طرفین نیست!

کاش خود بیرانوند و سایر فوتبالیست‌ها از داستان جدید او درس گرفته و عبرت ببرند.

صاحب‌خبر -

جلسه‌ای که همه در فوتبال ایران منتظرش بودند، برگزار شد. جلسه حل اختلاف بین باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند که همه در فوتبال می‌دانند داستان چیست. خبر خروجی این بود؛

«اولین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یکطرفه قرارداد، در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه، پرسپولیسی‌ها با ارائه لایحه خود، خواستار دریافت غرامت ۲۰ میلیاردی از این دروازه‌بان شدند».

باید دید که کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال چه حکمی را صادر خواهد کرد اما هر حکمی که صادر شود، نافی درس عبرتی که بازیکنان و باشگاه‌ها می‌توانند از این ماجرا بگیرند نیست.

ما سال‌هاست در بستن قرارداد مشکل داریم، چرا که در باشگاه‌های ما هیچکس سر جای خودش نیست. نه آدم حقوقی واقعا حقوقدان است و نه آدم رسانه‌ای واقعاً اهل رسانه چرا که آن مدیر بالادستی واقعاً مدیر نیست!

این ماجرا می‌تواند به نفع پرسپولیس یا بیرانوند باشد اما شک نکنید در سرنوشت قضیه تغییری رخ نمی‌دهد. اگر بیرانوند پیروز شود، مثل یک سردار فاتح قرارداد چند برابری با یک باشگاه دیگر می‌بندد و شروع به به دست آوردن دل طرفداران پرسپولیس می‌کند! که دیدید من حق داشتم؟ او به فکر پل‌های پشت سر و آینده‌اش هست!

اگر هم باشگاه پرسپولیس ببرد که یک چند وقتی خر مراد را سوار و در نهایت با وساطت و پادرمیانی چند بزرگتر همیشه حاضر در صحنه داستان ختم بخیر می‌شود! و بیرانوند یا برمی‌گردد یا رضایت می‌گیرد که برود، بالاخره خدا را خوش نمی‌آید دروازه‌بان اول تیم ملی بدون تیم بماند، آن هم در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی که تیم ملی به بیرانوند نیاز دارد!

می‌بینید که در هر حالتی از این سناریو هیچ اتفاق بدی برای هیچکس قرار نیست بیفتد! چون اساس دعوا بر سر پول است و این پول مال هیچ کدام از طرفین دعوا نیست که برایش دل بسوزانند! پول بیت المال است و برای آقایان فرقی نمی‌کند چه شود.

اما ای کاش خود بیرانوند و بقیه فوتبالی‌ها از این ماجرا عبرت بگیرند. اینکه اگر ها کجای جهان چنین می کردند چه جریمه سنگینی داشت و مسیر زندگی آنها عوض می شد. فوتبال هم درس بگیرد که لااقل آدم‌های این کاره را بر سر کار بیاورند که حداقل این قصه‌ها دیگر تکرار نشود...

نظر شما