شناسهٔ خبر: 67655865 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

عدم حمایت مالی اسپانسر‌ها از باشگاه در فصل نقل‌ و انتقالات؛

«گولسیانی» با چه شرطی در پرسپولیس می‌ماند؟

سرخپوشان درحالی که با مشکلات مالی زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند وارد فصل نقل و انتقالات شده‌اند و به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند هزینه افزایش 20 درصدی گولسیانی را برای تمدید قراردادش بپردازد.

صاحب‌خبر -
«گولسیانی» با چه شرطی در پرسپولیس می‌ماند؟

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس برای تکمیل نفرات خود جهت آغاز تمرینات آماده‌سازی از خوان گاریدو یک هفته وقت خواست و قرار شد از امروز این تیم تقریبا با نفرات کاملش استارت بزند اما اگر با گذشت این زمان نیز اتفاق خاصی رخ ندهد سرمربی اسپانیایی مجبور است با تیمی ناقص استارت بزند. در واقع در طول یک هفته‌ای که گذشت باشگاه پرسپولیس فقط با فرشاد فرجی و عیسی آل‌کثیر توانست تمدید قرارداد کند. هرچند در این میان عیسی در نیم‌فصل با باشگاه خود توافق کرده بود که با دریافت سقف قرارداد برای یک فصل دیگر در جمع سرخپوشان ماندنی شود. پس از جدایی رسمی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر و حضورشان در تراکتور حالا علی نعمتی نیز دیگر بازیکنی است که حضورش در فولاد تقریبا نهایی شده و وضعیت بازیکنانی چون گئورگی گولسیانی و علیرضا بیرانوند هم همچنان نامشخص است. 

باشگاه پرسپولیس در حالی وارد فصل نقل و انتقالات شده است که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اگرچه رضا درویش برای بانک شهر تبلیغات زیادی کرد اما این بانک از سپرده باشگاه پرسپولیس به اعضای این تیم برای تسویه‌حساب قرارداد‌هایشان پرداختی داشته است. در حال حاضر هم با تغییر دولت این بانک تا مشخص نشدن شرایط واگذاری سهام از قرار معلوم قصد پرداختی جدیدی به باشگاه پرطرفدار ندارد. شرکت طبیعت هم قراردادش با پرسپولیس به اتمام رسیده و تا روشن شدن وضعیت واگذاری سهام این باشگاه قرارداد جدیدی امضا نخواهد کرد. شرکت ایرانسل هم همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم برای فصل پیش رو تمایلی از خود نشان نداده است؛ چراکه معتقد است تبلیغات گسترده در پرسپولیس بیشتر پیرامون یک بانک بوده است. در چنین شرایطی این باشگاه پرطرفدار باید خوشحال باشد که در این اوضاع می‌تواند عبدالکریم حسن را به باشگاه قطری بفروشد تا با پولش حداقل بتواند دو خرید خارجی و چند خرید داخلی داشته باشد. در اینجا این سوال مطرح است که پرسپولیس برای فصل پیش رو چه وضعیتی خواهد داشت و دولت جدید چه زمانی قرار است تکلیف این باشگاه را مشخص کند. 

از جمع بازیکنان خارجی فصل پیش پرسپولیس از قرار معلوم فقط اوستون ارونوف در این تیم ماندنی شود. کار انتقال عبدالکریم حسن به باشگاه العربی تقریبا تمام است. گئورگی گولسیانی برای تمدید قرارداد آماده است اما مشکل اینجاست که قرارداد فصل قبل او 550 هزار دلار بوده و این فصل با افزایش 20 درصدی حتی به حدود 700 هزار دلار می‌رسد درحالی‌که باشگاه پرسپولیس قصد ندارد این مبلغ برای گولسیانی هزینه کند مگر اینکه او تخفیف خوبی به باشگاه بدهد و حتی از رقم سال قبل کمتر دریافتی داشته باشد. چه بسا با حضور پورعلی‌گنجی و کنعانی نیز مجبور شود این بازیکن گرجستانی را روی نیمکت قرار دهد که در آن صورت هم سهمیه دیگری را برای فصل بعد از دست خواهد داد. وحدت حنانوف هم جدایی‌اش را از پرسپولیس خیلی وقت پیش قطعی کرد. در این بین باشگاه پرسپولیس برای دفاع راست توافقات خوبی با ایوب العمود بازیکن مراکشی داشته و به‌نوعی باید او را اولین خرید گاریدو برای پرسپولیس بدانیم. برای پست‌های دروازه‌بان، وینگر، دفاع چپ و خط حمله هم باید دید پرسپولیس کمبودهایش را با بازیکن خارجی پر خواهد کرد یا بازیکن داخلی به خدمت خواهد گرفت. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری،خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظر شما