شناسهٔ خبر: 67655464 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

خشم اسرائیلی‌ها پس از انتشار تریلر Captain America 4

صاحب‌خبر -

دیروز شاهد انتشار نخستین تریلر از فیلم Captain America 4 بودیم که تغییر هویت یکی از شخصیت‌های داستان موجب خشم اسرائیلی‌ها شده است.

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره استودیو مارول روز گذشته نخستین تریلر از فیلم مورد انتظار Captain America: Brave New World را با نقش آفرینی آنتونی مکی و هریسون فورد در قامت سم ویلسون و هالک قرمز به معرض نمایش گذاشت که طبق وعده‌های سازندگانش، سیاسی‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول پس از Captain America: The Winter Soldier خواهد بود که رویارویی با دولت مردان کشور ایالات متحده آمریکا را به تصویر کشیده است.

حال با انتشار این تریلر اتفاقی رقم خورده که سر و صدای رسانه‌ای عجیب و غریبی را به راه انداخته است. ماجرا از این قرار است که بازیگر نامزد دریافت جایزه امی یعنی شیرا هاس ایفای نقش شخصیتی به نام راث بت-سراف را بر عهده گرفته که در تریلر دیروز نمایی از وی را شاهد بودیم. در دنیای کمیک او شخصیتی تحت عنوان صبرا نام داشته که بیوه سیاهی اسرائیلی و در خدمت سازمان اطلاعات موساد بوده است که استودیو مارول تغییراتی در او به وجود آورده و آن را به عنوان یک مقام بلند پایه دولتی کشور آمریکا نمایش داده است.

این تغییر سبب گشته تا اسرائیلی‌های تندرو فراخوان‌های بزرگی را در سطح اینترنت برای تحریم Brave New World ایجاد نمایند؛ زیرا تغییر هویت این شخصیت به مذاق آن‌ها خوش نیامده و این اتفاق را یک توهین به ملیت خود قلمداد کرده‌اند. آن هم در شرایطی فعلی که پس از در گرفتن جنگ میان غزه و اسرائیل و قتل‌عام فلسطینی‌ها، جامعه جهانی بر علیه این کشور مواضع سفت و سختی را اتخاذ کرده است.

افرادی که بدون هیچ فکر و منطقی چنین تحریمی را به راه انداخته‌اند به نظر می‌رسد که ذهنی بسیار فراموشکار دارند؛ زیرا در سال ۲۰۲۲ میلادی و در حین برگزاری D23 خبر پیوستن شیرا هاس به این فیلم منتشر شد و به سبب شرایط فرهنگی و بایکوت رسانه‌ای علیه اسرائیلی‌ها، مارول تصمیم گرفت تا هویت و تاریخچه این شخصیت را دستخوش تغیر قرار دهد. البته که این اولین‌بار نبوده و دنیای سینمایی مارول میزبان حضور انواع و اقسام شخصیت‌ها از کشورهای مختلف می‌باشد که هویت آن‌ها نسبت به کتاب‌های کمیک تغییر کرده و هیچ واکنش منفی از سوی مردم نداشته است.

فیلم Captain America: Brave New World برای اکران در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۵ بهمن) برنامه ریزی شده و خیلی بعید به نظر می‌رسد که تحریم صورت گرفته توسط اسرائیلی‌های تندرو تاثیری بر میزان فروش و استقبال مخاطبین داشته باشد.

منبع: هالیوود ریپورتر

اپوزوسیون گیمفاBahadorRezalul-bookنمی دونمBADMANتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )snowgirlKermitویچ کینگ انگمار

نظر شما