شناسهٔ خبر: 67655388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی:

دولت موانع اشتغال‌زایی در روستاها را مرتفع سازد

حوزه/ نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تلاش و اهتمام دولت در راستای رفع موانع اشتغال‌زایی در روستاها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، شهباز حسن پور طی سخنانی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، با تأکید بر لزوم تلاش برای حل مشکلات مربوط به روستاهای استان، ابراز داشت: خوشبختانه محدودیتی برای پرداخت وام به دهیاران وجود ندارد و موارد مربوط به روستاها همواره دارای بیشترین رأی در مجلس است.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا در صورت تأمین زمین، مسئله اشتغال روستاها را حل کنیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در زمینه اشتغال روستاها در استان کرمان آغاز شده است، تاکید کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها گسترش یابد و این را هم در نظر بگیریم که ما در روستاها زمینه هایی برای اشتغال‌زایی داریم که با شکوفا شدن آن ها مشکل بیکاری حل می شود و باید در این باره دولت موانع اشتغال‌زایی را مرتفع کند.

حسن پور یادآور شد: در استان کرمان ۳ هزار تن تولید آبزیان داریم و حال آن که می توانیم با اشتغالزایی این رقم را به ۱۰ هزار تن برسانیم.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه بر لزوم توجه به روستاها تاکید کرد و گفت: باید مدل‌هایی برای توسعه روستاها طراحی شود تا بهره‌وری افزایش یافته و به اقتصاد پایدار این مناطق دست یابیم.

وی با ابراز نگرانی از این که در دهه‌های اخیر جمعیت روستاها ثابت مانده که خود این مساله نشان‌دهنده مهاجرت آنها است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ساکنان روستاها در ایران میانگین ۵۵ سال سن دارند.

طبیب زاده به آغاز دوره‌های آموزشی روستاییان در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم مدل قابل قبولی در روستاهای استان اجرایی شود، چرا که به طور جدی معتقدیم با آموزش روستاییان بخش مهمی از اقتصاد استان کرمان فعال خواهد شد.

نظر شما