شناسهٔ خبر: 67654875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جزئیات تفاهم‌نامه مالیاتی ایران و عربستان/جلوگیری از فرار مالیاتی در مراودات

مهر : ایران و عربستان تفاهم کردند مفاد موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی بین دو طرف اجرا شود.

صاحب‌خبر -

چهارمین دور از مذاکرات کارشناسی هیأت‌های مالیاتی ایران و عربستان، ۱۲ تا ۱۴ تیرماه امسال‌ به صورت مجازی برگزار شد که حسین عبداللهی مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، ریاست هیأت مالیاتی ایران و وصال المالکی مدیرکل معاهدات و مشارکت‌های بین‌المللی و راهبردی سازمان زکات، مالیات و گمرک عربستان، ریاست هیئت مالیاتی عربستان را برعهده داشتند.

در جریان این دور از مذاکرات کارشناسی، هیئت‌های مالیاتی دو کشور کلیه مواد «موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی عربستان سعودی» را بر مبنای متون پیش‌نویس جدید پیشنهادی دو کشور، به‌‌ طور کامل مورد بحث و بررسی قرار دادند و در مورد تمام مواد متن موافقت نامه مذکور توافق کامل حاصل شد.

در این راستا، مقرر شد پس از بررسی و مرور متن نهایی شده، موافقت‌نامه مذکور به دست رؤسای دو هیئت پاراف شده و پس از طی مراحل تطبیق و تأیید متون، اسناد موافقتنامه به دست مقامات رسمی دو طرف امضا و برای تصویب به مجالس قانونگذاری دو کشور ارسال شود.

با لازم‌الاجرا شدن موافقت‌نامه یادشده، اهداف گوناگونی از قبیل حذف اخذ مالیات مضاعف در دو کشور، تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاری مستقیم، توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌های مالیاتی، تبادل اطلاعات برای ارتقا سطح شفافیت مالیاتی، تسهیل مراودات تجاری فعالان اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه بین دو کشور تحقق خواهد یافت.

نظر شما