شناسهٔ خبر: 67654602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(ویدئو) ایده هوشمندانه سگ وحشی برای بیرون کشیدن کودو از آب (ویدئو) ایده هوشمندانه سگ وحشی برای بیرون کشیدن کودو از آب

دانلود فیلم فرارو- این کودو جوان زمانی با بدترین کابوس خود روبرو شد که دسته‌ای از سگ‌های وحشی آن را تعقیب کردند. یک برکه آب در نزدیکی تنها امید آهوچه بود، اما سگ‌های وحشی نیز می‌توانند شنا کنند! به گزارش فرارو، نیل وایت، که از نزدیک شاهد این صحنه باورنکردنی در حیات وحش آفریقای جنوبی بوده موفق شده

صاحب‌خبر -

 

فرارو- این کودو جوان زمانی با بدترین کابوس خود روبرو شد که دسته‌ای از سگ‌های وحشی آن را تعقیب کردند. یک برکه آب در نزدیکی تنها امید آهوچه بود، اما سگ‌های وحشی نیز می‌توانند شنا کنند!

به گزارش فرارو، نیل وایت، که از نزدیک شاهد این صحنه باورنکردنی در حیات وحش آفریقای جنوبی بوده موفق شده تصاویری از آن را ثبت و به اشتراک بگذارد.

وی در این باره گفت: ما در یک سافاری صبحگاهی بیرون بودیم، مخصوصاً در جستجوی دسته سگ‌های وحشی. ما به تازگی آن‌ها را پیدا کرده بودیم و هیجان از همان ابتدا شروع شد، زیرا آن‌ها مشغول تعقیب یک آهوچه بودند.

سگ‌های وحشی بسیار فرصت طلب هستند و آنچه را که می‌توانند بدست آورند را می‌گیرند. آهوچه یک آنتلوپ کوچک است و احتمالاً آنقدر بزرگ نبود که بتواند هفت سگ وحشی را سیر کند، اما مقداری غذا بهتر از هیچ است. آن‌ها معمولاً تا زمانی که همه خوب و سیر شوند به دنبال غذای بیشتری هستند.

به نظر نمی‌رسید که اقدامات بیشتری انجام شود، اما همه چیز با سگ‌های وحشی خیلی سریع تغییر می‌کند: گروه به سرعت تغذیه خود را تمام کرد و شروع به یورتمه زدن به سمت لانه‌هایشان کرد. در راه بازگشت بود که با گله کودو برخورد کردند.

سگ‌های وحشی گله را از بوته انبوه بیرون کشیدند و موفق شدند یک کودوی جوان را جدا کنند. سگ‌های وحشی دونده‌های عالی با مقدار زیادی استقامت هستند. کودو جوان می‌دانست که هیچ شانسی برای فرار ندارد. بنابراین، تنها کاری را که می‌توانست انجام داد و وارد یک برکه بزرگ آب شد.

سگ‌های وحشی می‌توانند شنا کنند، اما شکارچی‌های دیگری هم هستند، و دسته این را می‌دانند. کودو ناامید حتی به این فکر نکرد که چه چیز دیگری می‌تواند در آب باشد.

تمساح‌ها تهدیدی برای اکثر حیوانات از جمله سایر شکارچیان هستند. سگ‌های وحشی هیچ شانسی نداشتند. در عوض، آن‌ها برکه آب را محاصره کردند و کودوی بیچاره را در وسط به دام انداختند. مدتی همینطور ماند تا اینکه گروه متوجه شد که باید کار‌های بیشتری انجام دهند.

برخی از سگ‌ها نزدیک‌تر شدند و مثل همیشه بسیار محتاط بودند. یک اسب آبی در اطراف بود، اما خوشبختانه برای سگ‌ها و کودو، اسب آبی چندان آشفته به نظر نمی‌رسید.

در نهایت، یک سگ وحشی وارد آب شد و تعقیب و گریز در آب شروع شد. کودو مات و مبهوت شد. هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد، زیرا بقیه سگ‌ها برکه را احاطه کرده بودند و هیچ راه فراری برای آن باقی نگذاشته بود.

کودوی جوان حتی در شرایط ناامیدکننده اش شروع به دویدن در آب کرد، لگد می‌زد، می‌پرید و هر کاری که می‌توانست برای مقابله با شکارچی انجام می‌داد. این برای سگ وحشی کمی آزاردهنده شد، او باید بفهمد که چگونه کودو را از سد خارج کند.

کودو‌ها شنوایی عالی دارند و به خاطر گوش‌های بزرگ و گرد خود شناخته می‌شوند. سگ وحشی هم مطمئناً متوجه این موضوع شد و نقشه ساده‌ای در نظر گرفت و از یک گوش به عنوان افسار برای بیرون کشیدن کودو از آب استفاده کنید!

این ایده به خوبی جواب داد، و سگ وحشی به آرامی کودو را به سمت لبه، جایی که بقیه سگ‌ها منتظر بودند تا کار را تمام کنند، کشید. این یک پایان غم انگیز برای کودوی نگون بخت بود.

آن‌ها توانستند تقریباً کل کودو را بدون حضور کفتار‌ها به بخورند که غیرعادی بود و سپس به سمت لانه برگشتند.

منبع: fararu-753905

نظر شما