شناسهٔ خبر: 67654448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

توضیحات قالیباف درباره تحویل پیام کتبی رهبر انقلاب به پوتین درپی سفر پیشین او به روسیه توضیحات قالیباف درباره تحویل پیام کتبی رهبر انقلاب به پوتین درپی سفر پیشین او به روسیه

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد. به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ما منافع مشترکی و همچنین دشمنان مشترکی داریم. ما در منطقه اوراسیا می‌توانیم ببینیم که ایران

صاحب‌خبر -

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ما منافع مشترکی و همچنین دشمنان مشترکی داریم. ما در منطقه اوراسیا می‌توانیم ببینیم که ایران و روسیه دو کشور مهم هستند. روابط عمیقی بین دو کشور وجود دارد. در سفر پیشین خود به روسیه من پیام مکتوب آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم کشورم را به آقای پوتین رساندم. ما نوعی توافق بلندمدت بین دو کشور داریم که بسیار جامع است. این توافق حیطه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در بر می‌گیرد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در رابطه با دلارزدایی تمامی معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌گیرد. تمامی این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که آمریکا در رابطه با یکجانبه گرایی خود در پیش گرفته است.

محمد باقر قالیباف گفت: ناتو هم محیطی را ایجاد کرده است که به ایجاد سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منجر شده است. این سازمان‌ها و نهادها به سرعت در حال رشد هستند و حتی جنگ بین روسیه و اوکراین ریشه در سیاست‌های نادرست آمریکا دارد.

منبع: etemadonline-667163

نظر شما