شناسهٔ خبر: 67653561 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

بهترین دبیران ریاضی در ایران

معلمان ریاضی باید به دانش آموزان کمک کنند تا در ذهن خود یک فهم عمیق و ماندگار از ریاضیات برای حل مسئله همراه با مهارت بیشتر در کنکور بسازند.

صاحب‌خبر -

ریاضی درسی است که در برنامه درسی همه دانش آموزان در نظر گرفته شده است. یکی از نگرانی‌های مشاوران آموزشی و بهترین دبیران ریاضی این است که چرا دانش آموزان در دوره دوم متوسطه با روبه رو شدن با مباحث ریاضی دچار افت یادگیری می‌شوند.

معلمان ریاضی باید به دانش آموزان کمک کنند تا در ذهن خود یک فهم عمیق و ماندگار از ریاضیات برای حل مسئله همراه با مهارت بیشتر در کنکور بسازند. از این رو یک هدف مهم برای بهترین دبیران ریاضی این است که با آگاهی در مورد اشتباهات به دانش آموزان کمک کنند تا درست درک کنند. این مهم با داشتن تجربه و کار با دانش‌آموزان زیاد حاصل می‌شود ؛ داشتن یک مدرک دانشگاهی برای یک تازه فارغ‌التحصیل نمی‌تواند تضمین کننده تدریس خوب درس ریاضی باشد؛ این‌که کدام مطلب را با کدام زبان و با چه مسئله‌های مناسبی برای دانش‌آموزان توصیح دهیم خیلی مهم است حتی ترتیب حل مسئله‌ها مهم است تا دانش آموز روند کلی حل مسئله را یاد بگیرد و دارای یک خط فکری مشخص شود تا بتواند مسئله‌های ریاضی مشابه را حل کند .

اما متاسفانه برخی از دبیران ریاضی فاقد تجربه کافی در مورد تشخیص و رفع اشکالات موجود و منشاء اولیه آن‌ها هستند. پس شاید کشف این‌که اکثر دانش آموزان چه بدفهمی‌هایی  در درس ریاضی دارند و شناخت اشتباهات متداول دلایل ایجادشان ؛ بتواند به دانش آموزان کمک کند که در یادگیری درس ریاضی بهتر عمل کنند.

انتخاب بهترین دبیر ریاضی از دغدغه‌های مهم خانواده‌‌ها و داوطلبان کنکور است.

بهترین دبیر ریاضی ؛ رئوس یک مثلث مهم را در کلاس‌های خود اجرا می‌کند:

رئوس این مثلث عبارتند از :

یک)آموزش مهارت یادگیری

دو)‌ آموزش مهارت حل مسئله

سه) آموزش حل تست و مسئله

از این رو با بررسی فوروم های دانش‌آموزی؛ کانالهای تلگرام؛  شبکه‌های اجتماعی ؛ گروه‌های اولیا دبیرستان‌های برتر تهران که دانش‌آموزان و اولیاء در مورد معلم‌ها نظر می‌دهند ؛ به این موضوع رسیدیم که ؛ بهترین دبیران ریاضی ایران ؛ نتیجه‌گرا ترین آنها هستند که مخاطبانشان در کنکور نتیجه بهتری گرفته‌اند و درصد بیشتری در درس ریاضی زده‌‌اند. شاخص‌ترین این دبیران در درس ریاضی؛ دکتر سلامیان ؛ استاد عباسپور ؛ استاد عزیزی؛ استاد آریان حیدری؛ استاد مویینی؛ دکتر معین کرمی و استاد حسن سلامی هستند.

اگر نمونه تدریس بهترین دبیران ریاضی ایران را مشاهده کنید ؛ از نحوه صحبت‌کردن ؛ و روش تدریس آنها متوجه خواهید شد که همه ویژگیهای بهترین دبیر ریاضی را دارند.

اغلب این دبیران، مدرس برنامه های فرصت برابر و کارنامه ۲۰ صدا و سیما و مدرس پروازی به شهرهایی مختلف ایران هستند و این روزها کلاسهای آنلاین کشوری دارند.

 مولف تست‌های ازمونهای کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) ؛‌موسسه گزینه دو و ماز و گاج میباشند.

دکتر سامان سلامیان ، مدرس ریاضیات کنکور ؛ مشاور تحصیلی و مولف کتاب ۱۰۰۰ تست ریاضی نشر دریافت؛  ساکن تهران هستند. ایشان فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در مقطع کارشناسی؛ ارشد روانشناسی تربیتی و دکترای روانشناسی عمومی هستند.

 از افتخارات و سوابق تحصیلی و کاری دکتر سلامیان می‌توان به مواردی همچون کسب رتبه ۱۳۷ در کنکور کارشناسی ؛ رتبه یک در دوره کارشناسی ارشد، ؛ کار در حوزه درمان اضطراب ریاضی و روش‌های مختلف آموزش ریاضی؛استاد درس ریاضی و آمار در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. وی مدرس دوره‌های تربیت دبیر ریاضی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ؛ موسس مدرسه تخصصی ریاضی ؛ اولین برگزار کننده کلاسهای تربیت دبیر ریاضی (تعدادی از دبیران کنکور کنونی از شاگردان مکتب وی بوده‌اند.) است. سابقه تدریس در مدارس سمپاد (فرزانگان تهران و علامه حلی) ؛ اموزشگاه‌‌های ماهان ؛ بهار ؛ فائق و کارنامه خرد و  راه اندیشه ، علوم ؛

 مدارس معتبر تهران مثل علامه طباطبایی(گروه ادونس)‌، ادیب فرزانه، نوآور؛  تلاش،اندیشه وخرد، پیام و پیام علم ؛ نرجس ؛ ندای زهرا ؛ پیشگام،  کوشش ، مدرسه بهار علم‌‌آموزان ، دکتر حسابی ؛ کمال ؛ سیدالشهدا ؛ اندیشه و خرد را در کارنامه‌اش دارد.

ایشان مدرس فیلم‌ آموزشی ریاضی کنکور تجربی کتاب فرمول بیست ریاضی تجربی و فیلمهای سری مخ در انتشارات بین‌المللی گاج میباشند.

از ویژگی های روش تدریس ایشان می توان به مواردی همچون لحن جالب در حین تدریس و انتقال علمی مفاهیم به دانش آموزان و همچنین حل سوالات به روشهای ترسیمی و خلاقانه که جذابیت آموزش و علاقه یادگیری در دانش آموزان را تقویت می کند.

مهندس مهرداد عباسپور ؛ مدرس ریاضیات کنکور و دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی در سال ۱۳۷۲ و  ساکن شهر تهران می باشند. ایشان دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی هستند. مهرداد عباسپور همچنین سابقه تدریس در مدارس سمپاد و مدارس و آموزشگاه هدف تهران،و طراح سوالات آزمون های مارول را در کارنامه خود دارند. استاد عباسپور  همچنین تالیفاتی همچون کتاب ریاضیات در انتشارات خیلی سبز بوده‌اند‌ و از روش تدریس ایشان می توان به مواردی همچون آموزش سطح بالا و حل مسائل سنگین و تست‌های دشوار و ایجاد آمادگی برای المپیاد اشاره کرد. همچنین ایجاد تعامل مثبت با دانش آموزان داشته و اخلاق نیکو از صفات بارز ایشان است.

بهترین دبیران ریاضی در ایران

استاد مهدی عزیزی مولف و مدرس حسابان و ریاضیات تجربی کنکور در آموزشگاه‌های معتبر تهران و کرج هستند.  فارغ التحصیل رشته ریاضی محض از دانشگاه شهید بهشتی تهران در مقطع کارشناسی هستند. از تالیفات ایشان می توان؛ به خط ویژه دیفرانسیل و ریاضی پایه؛  انتشارات گاج اشاره کرد و همکاری با مجموعه ماز هم در رزومه کاری ایشان می‌باشد. انتقال درست مفهوم به دانش آموز، سطح سوالات متوسط روبه بالا، قدرت بیان ، توضیح صفر تا صد و بی‌حاشیه از مشخصات ایشان است.

سروش مویینی مولف نام آشنای ریاضی انتشارات خیلی سبز هستند. هوش زیاد ؛ بیان سریع ؛ سرعت زیاد در حل تست ؛ علاقه به تستهای سخت از ویژگیهای ایشان است. وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است. طراح تست در قلمچی و مارول میباشند و مثالهای خوب و هدف‌دار در کلاس‌هایش حل می‌کند. او مدرس ریاضی آنلاین در مجموعه رایان کلاس می‌باشد. کی دبیر پروازی به شهرهای تبریز ؛ اصفهان ؛ آمل و مشهد هست.

استاد معین کرمی مدرس جوان ؛  مودب و پرتلاش در  ریاضیات پایه تا کنکور می باشد. ایشان دانشجوی رشته ریاضی در مقطع دکترای تخصصی (PHD) در دانشگاه صنعتی شریف هستند. از موسسات و مدارسی که ایشان تدریس کرده اند میتوان به مواردی همچون سمپاد اهواز، کرمان، ورامین، آموزشگاه های سلام اهواز، گاج کرمان، اندیشه ها تهران، مدارس نخبگان علامه طباطبایی، بهشت، سرای دانش رسالت، پیشگام، سوده، مدرسه دانشجو تهران، آموزشگاه راه اندیشه تهران اشاره کرد.

مهندس آریان حیدری به گفته خودشان ؛ مشاور کنکور ؛ بلاگر ؛ یوتیوبر، مولف و مدرس ریاضیات تجربی و انسانی کنکور می باشند. ایشان کامپیوتر را در دانشگاه امیرکبیر و MBA را در مقطع کارشناسی ارشد خوانده‌اند. آریان حیدری معلم کلاسینو هست .وی کتاب ریاضیات هرکول انتشارات راه اندیشه را به کمک دو مولف دیگر نوشته‌است. از روش تدریس ایشان می توان به مواردی همچون آموزش از صفر و سطح پایین به بالا و حل مسائل به روش جاگذاری عدد و کنترل گزینه و تست های با کیفیت و ایجاد آمادگی برای کنکور اشاره کرد. صحبت‌های انگیزشی و مشاوره‌ای و حاشیه‌ای ایشان دانش‌آموزان ضعیف را علاقه‌مند به تلاش می‌کند.

استاد حسن سلامی؛ دبیر معروف و قدیمی شهر تبریز و فارغ‌التحصیل و معلم مدرسه تیزهوشان تبریزند. ایشان مهندس عمران از دانشگاه علم و صنعت هستند. شاگردانش وی را بسیار توانا و  دلسوز می‌دانند . وی مورد اطمینان خانواده‌هاست و رتبه برترهای شهر تبریز و ارومیه ایشان را در تدریس ریاضی معرفی می‌کنند.

در آخر اضافه کنیم که انتخاب دبیر ریاضی ؛ امری کاملا سلیقه‌ای است و با توجه به پایه دانش‌آموز در درس ریاضی بستگی دارد.

نظر شما