شناسهٔ خبر: 67653061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عثمانی:

معضل کم‌آبي در بوکان در جوار سد شهيد کاظمي پذيرفتني نيست

صاحب‌خبر -
معضل کم‌آبي در بوکان در جوار سد شهيد کاظمي پذيرفتني نيست
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بوکان در مجلس دوازدهم، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص تامین آب شهرها و روستاهای این منطقه از سد شهید کاظمی خواستار تسریع روند رفع نقص خط انتقال آب از این سد و اجرای پروژه آبرسانی به 165 روستای پیرامون بوکان شد.

محمد قسیم عثمانی ، در رابطه با تذکری که در صحن به وزیر نیرو پیرامون بی‌آبی شهرهای مختلف بوکان و روستاهای آن از آغازین روزهای تابستان داده بود، گفت: سد شهید کاظمی منبع آبی مطلوبی در بوکان است اما متاسفانه میزان آبی که برای مصرف آب شرب شهری و روستایی این منطقه منتقل می‌شود کفاف جمعیت فعلی آن را نمی‌دهد ضمن‌اینکه خط انتقالی که از گذشته شروع شده بود هم متوقف شده است و درپی آن به طور متناوب با قطعی برق نیز مواجه هستیم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این وضعیت باعث شده است که بخش‌های زیادی از بوکان روزانه با 12 ساعت قطعی آب مواجه باشند که این موضوع باعث آزار مردم شده است و این در حالی است که آب از این منطقه در حجم بالا به استان‌های همجوار منتقل می‌شود.
وی یادآور شد: هم‌ا‌کنون تقریبا تمام روستاهای این منطقه با معضل کم آبی وبی‌آبی مواجه هستند و کم‌آبی در بخش‌های زیادی از سطح شهر نیز باعث نارضایتی عمومی در این منطقه شده است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: در این شرایط لازم است هم رفع نقص خط انتقال آب از سد شهید کاظمی پیگیری و تسریع شود و هم پروژه آبرسانی به 165 روستای این منطقه که متاسفانه هم پیمانکار آن عملکرد مطلوبی ندارد و هم دولت منابع مالی لازم برای اجرای آن را تامین نکرده بود، تعیین تکلیف شود./
پایان پیام

نظر شما