شناسهٔ خبر: 67652772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

این دو استان در سطح هشدار نارنجی

سازمان هواشناسی برای دو استان کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

کارشناس سازمان هواشناسی برای دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد.

امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور تا پایان امروز (شنبه،۲۳ تیرماه) نوار شرقی خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد و گفت: امروز در مناطق ذکر شده رگبار باران، بارش تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: در پی بارش‌های باران و تگرگ آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از تردد و سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری و از فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پرهیز شود.

نقشینه در پایان افزود: همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی در دستور کار مناطق ذکر شده قرار گیرد.

نظر شما