شناسهٔ خبر: 67652594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اعطای تسهیلات برای جایگزینی خودروهای فرسوده/ زمان ثبت نام آغاز شد اعطای تسهیلات برای جایگزینی خودروهای فرسوده/ زمان ثبت نام آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهران سالاریه افزود: مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها به‌جز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده» و وارد کردن اطلاعات متقاضی و خودرو فرسوده خود از بخش «ثبت

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهران سالاریه  افزود: مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها به‌جز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده» و وارد کردن اطلاعات متقاضی و خودرو فرسوده خود از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.

به گفته رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، متقاضیان ثبت‌نام شده به مرور با توجه به طرح و شرایط انتخابی خودرو آنها اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودرو جایگزین دریافت خواهند کرد.

وی بیان‌داشت: بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ۲۳ سال و برقی ۲۵ سال است. همچنین این سن برای خودروهای عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال است.

خبر مرتبط
۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شدند
۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شدند

اقتصادنیوز:‌ رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اسقاط بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در سه ماهه امسال گفت: قطعا با این روند می توانیم رکورد اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو در سال را بشکنیم.

سالاریه ادامه‌داد: همچنین سن فرسودگی مینی‌بوس‌های دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس‌های برون‌شهری ۱۵ سال و اتوبوس‌های درون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال تعیین شده است.

به گفته وی، سن فرسودگی انواع وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیونت و کشنده ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های بنزینی کاربراتوری ۶، بنزینی انژکتوری ۱۲ و برقی ۱۵ سال است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح‌کرد: بر اساس همین آیین‌نامه، آن دسته از خودروهای فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت‌نام کرده و برای اسقاط اعلام آمادگی کرده‌اند، حداکثر تا پنج سال و زمان ایجاد شرایط لازم و اعطای تسهیلات مزبور از طریق سامانه از محدودیت‌های مربوط به خودروهای فرسوده، موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶، مستثنی هستند. این دسته از خودروها به پلیس راهور معرفی می‌شوند تا از سال آینده توسط سامانه‌های پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند.

 

همچنین بخوانید
  • قیمت خودرو در مدار صفر / توقف زمان در بازار + جدول قیمت
  • افغان‌ها این خودرو لوکس را سوار می‌شوند
  • خبر مهم برای متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه
  • ۱۲ خودروی داخلی جدید در راه بازار

منبع: eghtesadnews-659471

نظر شما