شناسهٔ خبر: 67651088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شیوع هپاتیت در میان آوارگان غزه

درپی فروپاشی سیستم بهداشت در غزه، رسانه‌های غزه از ابتلای بیش از ۷۱ هزار نفر به هپاتیت خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سما الاخباریه، دفتر رسانه‌های دولتی در غزه تایید کرد که ۷۱۳۳۸ نفر به دلیل آوارگی در سراسر نوار از آغاز جنگ در ۷ اکتبر به عفونت کبدی هپاتیت مبتلا شده اند.

 

براساس گزارش سما الاخباریه، این نهاد گزارش داد که بیش از ۱ میلیون ۷۰۰ هزار فلسطینی در نتیجه شرایط سخت آوارگی از زمان آغاز جنگ به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

 

دفتر رسانه‌ی دولتی در غزه گفت: ۳۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن در نوار غزه به دلیل جلوگیری از ورود دارو‌های ضروری توسط اشغالگران با خطرات بزرگی روبرو هستند.

 

از سویی دیگر فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، گفت که روزانه ۴۵ کامیون کمک رسانی وارد نوار غزه می‌شود که بسیار کمتر از نیاز غزه محاصره شده است.

 

او تاکید کرد: برای پایان دادن به جنگی که بیش از ۹ ماه است در نوار غزه ادامه دارد، باید راه حل سیاسی پیدا کرد، در غیر این صورت یک نسل از جوانان و کودکان قربانی خواهند شد.

 

از هفتم اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که نزدیک به ۱۲۵ هزار فلسطینی شهید و زخمی و هزاران مفقودی برجای گذاشته است.

 

این رژیم با وجود دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح در جنوب نوار غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات نسل کشی به حملات خود ادامه می‌دهد.

 

 

انتهای پیام /ی.ح

نظر شما