شناسهٔ خبر: 67651057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا که به شدت در هفته‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته، بار دیگر با الفاظ توهین‌آمیز رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را خطاب قرار داد.

صاحب‌خبر -

​«وقتی این پوتین قصاب که مدت‌هاست او را می‌شناسم، به اوکراین حمله کرد، این چیزی بود که ترامپ گفت که من هرگز نمی‌گویم. او، پوتین را نخبه خواند و گفت که کارش فوق العاده بوده است». این‌ها اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در جریان یک سخنرانی در جمع هوادارانش در «دیترویت» است.

خبرگزاری ریانووستی گزارش کرد که بایدن بار دیگر به خود اجازه داد تا اظهارات توهین‌آمیزی را درباره ولادیمیر پوتین و رقیب انتخاباتی‌اش دونالد ترامپ مطرح کند.

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات توهین‌آمیزی درباره پوتین مطرح می‌کند و پیش‌ از این در فروردین ماه، رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل جنگ اوکراین، قصاب خوانده بود و پیش از آن نیز رئیس جمهور آمریکا اواخر فوریه نیز پوتین را «حرامزاده دیوانه» خطاب کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، بایدن که پس از مناظره فاجعه‌بار اخیر خود با ترامپ به شدت تحت نظر قرار دارد و از آن زمان به دلیل گاف‌هایی که داده تحت فشار قرار گرفته تا از ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، به شدت ترامپ و پوتین را مورد انتقاد قرار داد و گفت همه ترجیح می‌دهند به جای اوکراین بر روی این مسئله که او اسامی را قاطی می‌کند، تمرکز کنند.

بایدن همچنین مدعی شد که ترامپ دوستی بسیار نزدیکی با پوتین دارد و گفت:‌«هیچ رئیس‌جمهور محترم آمریکا هرگز به اندازه این آدم (ترامپ)، تاکنون سگ خانگی پوتین نبوده است».

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

بایدن درست پس از نشست اخیر سران ناتو در واشنگتن در اظهاراتی توهین‌آمیز علیه پوتین گفت: «عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین نگرانی‌ اروپا بار دیگر به این دلیل مجدداً زنده شده است که یک قاتل دیوانه در حال پیشروی است».

پوتین پیش از این به توهین‌های بایدن پاسخ داده بود و گفته بود:‌«کسی که بر روی شما اسم می‌گذارد همان کسی است که به شما زنگ خواهد زد».

 

نظر شما