شناسهٔ خبر: 67650447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وزنه‌برداری فقط برای آقایان نیست

ملی‌پوش وزنه‌برداری گفت: یکی از چالش‌های رشته وزنه‌برداری، ذهنیت و باور عموم مردم است که وزنه‌برداری را صرفاً برای آقایان می‌دانند. امیدواریم در سال‌های آینده این باور نیز اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم وزنه‌برداری بانوان اصفهان در رقابت‌های کشوری انتخابی تیم ملی بر سکوی قهرمانی ایستاد و پگاه لیاقت، پرنیان پیش‌بین و زهرا زارعی به ترتیب در اوزان ۴۹، ۵۵ و ۷۱ کیلوگرم، ۹ مدال طلا برای اصفهان به ارمغان آوردند.

پرنیان پیش‌بین در گفت‌وگو با ایسنا پس از کسب قهرمانی کشور اظهار کرد: تیم وزنه‌برداری استان اصفهان با توجه به حمایت‌های ویژه حمیدرضا فدوی، رئیس هیئت، شرایط بسیار مطلوب و ایده‌آلی داشته و خدا را شکر با زحمات و پیگیری‌های ایشان، نوشین صالحی، سرمربی تیم استان و کمک مربی، فاطمه سنجیده توانستیم با مقام اول بهترین نتیجه را برای خود کنیم.

این ملی‌پوش وزنه برداری با بیان اینکه شرایط مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی تیرماه کاملا در سطح حرفه‌ای به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، افزود: سطح مسابقات نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته و رکوردهای صعودی را می‌توان در آن مشاهده کرد. همچنین بالا رفتن سطح رکوردهای ورزشکاران، مربیان و داوری سبب شد که قضاوت‌ها صحیح و حق باشد.

پیش‌بین با بیان اینکه با روی کار آمدن ریاست جدید هیئت، از نظر کمی و کیفی وزنه برداری اصفهان بدون نقص بوده است، تصریح کرد: قهرمانان بسیاری درحال پرورش هستند تا ان‌شاءالله سال‌های آینده وارد عرصه ملی شوند. با این وجود یکی از چالش‌های رشته وزنه‌برداری، ذهنیت و باور عموم مردم است که وزنه‌برداری را صرفاً برای آقایان می‌دانند. امیدواریم در سال‌های آینده این باور نیز اصلاح شود.

او در پایان با اشاره به اینکه شرکت در مسابقات برون مرزی بسته به تصمیم کادر فنی تیم ملی و مدیر فنی و مربیان ملی است، یادآور شد: مسابقات غرب آسیا به میزبانی کشور ایران را در پیش‌رو داریم که ان‌شاءالله با تلاش‌های خود به این مسابقه دست پیدا کنم.

نظر شما