شناسهٔ خبر: 67650242 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

٨٠ هزار میلیارد تومان تهاتر نفتی برای نهضت ملی مسکن / واریز جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف صفر است

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: از دو میلیون و ٧٠٠ هزار پروژه آغاز شده ٨٠٠ هزار پروژه را به وام متصل کردیم و مابقی در صف دریافت تسهیلات قرار دارند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا اسماعیلی اظهار داشت: متاسفانه تا به امروز از محل مالیات‌ها وصولی به صندوق ملی مسکن صفر است، اما از محل سایر مالیات‌ها از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس ١۶ هزار میلیارد جمع مالیات‌ها بوده که تاکنون ٨.۵ هزار میلیارد تومان وارد از این محل وارد صندوق شده است.

به گزارش ایلنا، وی در نشست خبری امروز با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات از شبکه بانکی به بخش نهضت ملی مسکن اظهار داشت: از دو میلیون و ٧٠٠ هزار پروژه آغاز شده ٨٠٠ هزار پروژه را به وام متصل کردیم و مابقی در صف دریافت تسهیلات قرار دارند. همچنین از ٨٠٠ هزار پروژه ٢٨٠ همت قرارداد منعقد شده مالی دارند و از این عدد هم ١۴٠ همت واریز شده است.

اسماعیلی ادامه داد: میزان پرداخت وام از بانک‌های گردشگری، خاورمیانه و سرمایه تقریبا صفر است و جرایم مالیاتی شامل حال این بانک‌ها می‌شوند.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: برای دریافت مالیات از بانک‌های متخلف در سال اول ۶٩ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص صادر شده است و در سال دوم نزدیک ٩٠ هزار میلیارد تومان و در سال سوم هم میزان صدور برگه تشخیص بالای ١۴٠ همت است و جمع آن‌ها صرف ساخت مسکن خواهد شد.

اسماعیلی درباره میزان وصولی مالیات و جرایم بانک‌ها تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز از محل مالیات‌ها وصولی به صندوق ملی مسکن صفر است، اما از محل سایر مالیات‌ها از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس ١۶ هزار میلیارد جمع مالیات‌ها بوده که تاکنون ٨.۵ هزار میلیارد تومان وارد از این محل وارد صندوق شده است.

وی همچنین درباره استفاده از منابع نفتی برای صندوق ملی مسکن اظهار داشت: مجوز ٢ میلیارد دلار از محل استجازه رهبری و تهاتر نفت ارایه شده و کش و قوس زیادی در این داشتیم و در اجرا با محدودیت‌های وزارت نفت مواجه بودیم، اما در نهایت امسال به اجرا رسید و در سال پیش رو از ٢ میلیارد دلار مبالغی را دریافت خواهیم کرد.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن تاکید کرد: از این محل، تاکنون حدود هزار میلیارد تومان واریز شده و در نهایت باید ٨٠ هزار میلیارد تومان از این محل واریز شود که البته این عدد به طور دقیق به نرخ تسعیر وابستگی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه قیمت تمام شده ساخت نهضت ملی مسکن به تورم احتمالی افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: قیمت تمام شده هر مترمربع مساکنی که امروز تکمیل و تحویل می‌شوند حدود ٨.۵ تا ١٠ میلیون تومان است که ۵۵٠ میلیون تومان آن وام بوده، اما آنچه که ساخت آن از امروز آغاز شده با توجه به تورم، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند که به همین دلیل وام را به ٨٠٠ میلیون تومان افزایش دادیم تا به آورده اولیه متقاضی هم کمک شود.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل صندوق تا به امروز ٩.٧ همت از محل برگشت اقساط مسکن مهر به صندوق واریز شده‌است.

نظر شما